محمود امین نژاد، مدیرعامل شرکت پالایش گاز بید بلند خلیج فارس بهبهان که در حاشیه بازدید ناطق نوری از این شرکت سخن می‌گفت تاکید کرد: شرکت پالایش گاز بیدبلند خلیج فارس با هدف استفاده حداکثری از امکانات و منابع مالی و سرمایه های انسانی و علمی کشور هم اکنون بیش از ۸ هزار نفر نیروی انسانی را به کار گرفته

مدیرعامل شرکت پالایش گاز بید بلند خلیج فارس بهبهان گفت: پالایشگاه گاز بیدبلند بهبهان ۹۸ درصد پیشرفت کار دارد که امیدواریم تا پایان سال جاری به به بهره برداری برسد.

به گزارش سلام نو، محمود امین نژاد امروز سه شنبه 2 مهرماه در حاشیه بازدید علی اکبر ناطق نوری عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام از پالایشگاه گاز بید بلند در بهبهان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در طی سال های گذشته به دلیل وجود تحریم‌ها شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب قادر به بازسازی تأسیسات خود و اجرای پروژه‌های پیش تراکم و بهبود در میادین بالادست کارخانه‌های گاز و گاز مایع نبوده و نتوانسته طرح های توسعه ای خود را به اتمام رساند.

وی افزود: طی مذاکرات صورت گرفته با شرکت پالایش بیدبلند خلیج فارس در دی ماه سال ۹۷ به منظور تامین مستمر و تثبیت در تامین گازهای خوراک مورد نیاز خود و به منظور صیانت از محیط زیست و جلوگیری از هدر رفت و سوزاندن بیش از ۶۰۰ میلیون فوت مکعب در روز، گاز غنی در مشعل های کارخانه‌جات فوق، اقدام به سرمایه‌گذاری و اجرای پروژه‌های پیش تراکم بهسازی و تزریق در میادین گازی نموده است.

مدیرعامل شرکت پالایش گاز بیدبلند خلیج فارس بهبهان افزود: این طرح با نام طرح جمع‌آوری گاز‌های مشعل در استان خوزستان هم اکنون آغاز شده و با جدیت هرچه تمام تر طی سه سال آتی به صورت تدریجی از سوزاندن ذخائر ملی در مشعل های کارخانجات فوق ممانعت به عمل خواهد آورد.

امین نژاد ادامه داد: شرکت پالایش گاز بیدبلند خلیج فارس با اتکا به منابع مالی تامین شده از صندوق توسعه ملی و با هدف و اولویت دادن به تولید محصولات و خدمات داخلی و انتقال تکنولوژی ساخت تجهیزات راهبردی به سازندگان داخلی و همچنین ایجاد مشارکت های داخلی در قراردادهای خارجی خود گام‌های متعدد در شکوفایی صنایع داخلی برداشته است.

وی عنوان کرد: شرکت پالایش گاز بیدبلند خلیج فارس با هدف استفاده حداکثری از امکانات و منابع مالی و سرمایه های انسانی و علمی کشور هم اکنون بیش از ۸ هزار نفر نیروی انسانی را به کار گرفته و به پیشرفت ۹۸ درصدی در کل پروژه دست یافته است که امیدواریم تا پایان سال جاری به بهره برداری برسد.

مدیرعامل شرکت پالایش گاز بیدبلند خلیج فارس بهبهان با بیان اینکه پالایشگاه بید بلند از نظر سرمایه گذاری و ظرفیت در نوع خود در خاورمیانه بی نظیر است، افزود: در چنین شرایطی افتتاح این پالایشگاه گازی یک بمب خبری است و صندوق توسعه ملی و سهامدار آن یعنی هلدینگ خلیج فارس را به منزل مقصود می رساند.

امین نژاد تصریح کرد: ثروتی که سالیان سال در منطقه سوزانده و آلودگی زیست محیطی ایجاد کرده است، اکنون و با راه اندازی این پروژه جمع آوری خواهد شد و به عنوان خوراک مورد استفاده این پالایشگاه قرار خواهد گرفت.

وی  عنوان کرد: در گذشته به دلیل  نبود چنین پروژه هایی که بدون فرآوری و ارزش افزوده هستند، گازهای همراه نفت در هوا سوزانده می شدند، اما اکنون و با بهره برداری از این پالایشگاه بخش اعظمی از این گازها جمع آوری و در پالایشگاه مورد استفاده قرار می گیرند.

مدیرعامل شرکت پالایش گاز بیدبلند خلیج فارس بهبهان خاطرنشان کرد: با به بهره برداری رسیدن این پروژه سالانه حدود 700 میلیون دلار سود عاید اقتصاد کشور خواهد شد، همچنین ثبت رکورد بیش از ۶۳ میلیون نفر ساعت کار بدون حادثه منجر به فوت، که برای نخستین بار در تاریخ صنعت نفت کشور اتفاق افتاده است.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید