سیدعباس عراقچی، معاون سیاسی وزیر خارجه روز جمعه با ایراد سخنرانی در نشست وزرای اکو رویکرد مخرب و یکجانبه آمریکا و تلاش آن کشور برای تغییر قواعد پذیرفته شده ی نظام بین الملل را به شدت محکوم کرد.

معاون سیاسی وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران ضمن تقبیح رویکرد مخرب و یکجانبه آمریکا و تلاش آن کشور برای تغییر قواعد پذیرفته شده ی نظام بین الملل، برگزاری اجلاس وزرای اکو را به لحاظ همزمانی با شدت یافتن اقدامات غیرقانونی یکجانبه و هژمونیک ایالات متحده، مهم دانست.

به گزارش سلام نو، سیدعباس عراقچی روز جمعه با ایراد سخنرانی در نشست وزرای سازمان همکاری اقتصادی- اکو که همزمان با اجلاس سالانه مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک برگزار شد، افزود: چنین اقدامات نامشروعی نه تنها آینده ی خطرناک و غیرقابل پیش بینی را برای کشورهای درحال توسعه ترسیم کرده، بلکه وضع فعلی و تحمیل خواست و اراده ی یک قدرت بر سایر ملتهای جهان، رفاه و توسعه ی نسل های آینده را نیز تحت تأثیر قرار خواهد داد.

وی ادامه داد: در چنین شرایط خطیری از هجمه های بی سابقه به ارکان چندجانبه گرایی، سازمان اکو به عنوان یک نمونه ی مثال زدنی از چندجانبه گرایی موفق، با آرمان ها، اهداف و ارزش های والا، فضای منحصر به فردی را برای ارتقای همکاری و اجرای پروژه ها و طرح های مهم در منطقه فراهم آورده است.

عراقچی ادامه داد: هرچند اکو پیشرفت غیرقابل انکاری داشته اما هنوز نیز تا رسیدن به مرحله ای که بتواند انتظارات مردم منطقه را تأمین کند، فاصله دارد. لذا لازم است موانع و کاستی ها و در عین حال، راه حل های موثر برای کمک به سازمان و ارتقای توسعه منطقه مورد شناسایی و اهتمام قرار گیرد.

معاون سیاسی وزیر امور خارجه کشورمان در پایان، اراده سیاسی و تعهد کشورهای عضو اکو را برای نیل به نتایج ملموس در سطوح عملیاتی، بسیار ضروری دانست و ابراز امیدواری کرد؛ با علاقه ی جدی و همکاری تنگاتنگ اعضا و تمرکز بر روی اجرای طرح ها و ابتکارات جدید در راستای اهداف اکو ویژن ۲۰۲۵ به ویژه در حوزه های تجارت، انرژی، حمل و نقل و گردشگری، تحولات چشمگیری در عرصه فعالیت های سازمان رخ دهد.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید