مجتبی ذوالنوری رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در مراسمیبه مناسبت هفته دفاه مقدس بیان کرد:رییس جمهور با اعلام طرح تامین امنیت خلیج فارس و تنگه هرمز  در سازمان ملل در واقع نشان داد جمهوری اسلامی محور امنیت خلیج فارس است.

وی دربخش دیگری از سخنان خود دفاع مقدس را حادثه ای برجسته و شاخص در تاریخ انقلاب و کشور دانست و افزود: همان گونه که رهبرمعظم انقلاب اسلامی نیز فرمودند دفاع مقدس از موارد تکرار نشدنی تاریخی است.

نماینده قم درمجلس شورای اسلامی همچنین با بیان اینکه دفاع مقدس ظرفیت بالایی ایجاد کرده و برای احیا و استمرار فرهنگ جهاد و شهادت در جامعه برای قرنهای متعدد و متمادی پاسخگو می‌باشد، گفت: باید تاریخ، روحیات و فرهنگ دفاع مقدس درجامعه نهادینه شود و به نسلهای جدید انتقال پیدا کند، همان طور که عاشورا رمز ماندگاری و بقاء فرهنگ اهل بیت (ع)شد.

وی با بیان اینکه درهشت سال جنگ‌، دشمن با اهداف شوم‌ خود جنگی نابرابر را از زمین و دریا و هوا بر ما تحمیل کرد، یادآور شد: باید فرهنگ جبهه برای جامعه به خوبی معنا و روحیه دفاع و مقاومت نیز احیا شود.

وی پیشرفتهای کشور در عرصه های گوناگون بویژه علمی و نظامی را مورد توجه قرار داد و خاطرنشان کرد: موفقیتهای بدست آمده در تولید موشک های بالستیک که از عوامل مهم بازدارنده تجاوز دشمن به کشور محسوب می‌شود، مبتنی بر فرهنگ دفاع مقدس می باشد.

این آیین به همت گردان های امام حسین (ع) تیپ ۸۳ امام صادق (ع) قم ترتیب یافته بود و در پایان آن نیز از تعدادی از طلبه‌های بسیجی نمونه تجلیل شد.

/ایرنا

به گزارش سلام نو، حجت الاسلام و المسلمین مجتبی ذوالنوری چهارشنبه شب در همایش گرامیداشت هفته دفاع مقدس در سالن اجتماعات مدرسه علمیه فیضیه قم اظهار داشت: طرح تامین امنیت تنگه هرمز و خلیج فارس در مقابل ائتلافی است که آمریکا و متحدانش علیه ایران شکل دادند.

وی بیان داشت: آمریکاییها می گویند وقتی ایران پهپاد ما را سرنگون و کشتی انگلیسی را متوقف می‌کند، در مقابل آن باید یک ائتلاف ضد ایرانی ایجاد کنیم.

ذوالنوری کاری که در مقابل این اقدام آمریکا میشود را خوب توصیف کرد و افزود: کشورهایی که درحاشیه خلیج فارس و همچنین کشورهایی که در دنیا برای همکاری با ایران اعلام آمادگی می کنند، باید بدانند که نظام اسلامی این توانایی را دارد که محور تامین امنیت خلیج فارس باشد.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید