پرسپولیس در روزی که بازیکنان استقلال پر اشتباه ظاهر شدند و شهرآورد پایتخت در مجموع چندان هم دلچسب نبود توانست با درخشش یک مهاجم 15 ساله استقلال را شکست دهد و علاوه بر پیروزی در دربی صدر جدول را نیز از آن خود کند.

دیدار رفت تیم‌های فوتبال استقلال و پرسپولیس در هفته چهارم نوزدهمین دوره رقابت‌های لیگ برتر به میزبانی آبی‌پوشان در ورزشگاه آزادی آغاز شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، نودمین دیدار سنتی تیم های فوتبال استقلال و پرسپولیس از ساعت ۱۶ امروز یکشنبه در حالی به میزبانی آبی پوشان در ورزشگاه آزادی آغاز شد که ظرفیت این ورزشگاه کامل نشد.

ترکیب پرسپولیس:

علیرضا بیرانوند، شجاع خلیل زاده، محمدحسین کنعانی زادگان، جونیور، احمد نوراللهی، مهدی ترابی، محمد انصاری، مهدی شیری، وحید امیری،  علی علیپور، سیامک نعمتی.

ترکیب استقلال:

سید حسین حسینی، وریا غفوری، محمد دانشگر، عارف غلامی، سیاوش یزدانی، میلیچ، علی کریمی، مسعود ریگی، داریوش شجاعیان، آرش رضاوند و مرتضی تبریزی.

دقیقه یک: در اولین توپی که استقلالی ها قصد نزدیک کردنش به دروازه پرسپولیس را داشتند، داریوش شجاعیان روی شجاع خلیل زاده حرکتی انجام داد که از سوی داور خطا گرفته نشد اما خلیل زاده مصدوم شد و چند ثانیه ای روی زمین افتاد.

دقیقه ۵: دو تیم اسیر احساسات ابتدای بازی بودند و بازیکنان در دادن توپ ها به یار خودی دچار مشکل می شدند و توپ ها زود لو می رفت.

دقیقه ۶: نخستین شوت استقلالی ها به سمت دروازه پرسپولس را مسعود ریگی زد که این ضربه را علیرضا بیرانوند مهار کرد.

دقیقه ۱۱: ضربه ایستگاهی که نصیب پرسپولیس شده بود را محمد انصاری روی دروازه ارسال کرد که ضربه جونیور از کنار دروازه استقلال به بیرون رفت.

دقیقه ۱۵: استقلال صاحب یک ضربه ایستگاهی از جناح راست خودش روی دروازه پرسپولیس شد که این ضربه را غفوری روی دروازه ارسال کردکه مدافعان حریف توپ را برگرداندند.

دقیقه ۱۶ : مرتضی تبریزی درون محوطه جریمه پرسپولیس صاحب موقعیت شد اما ضربه این بازیکن از کنار دروازه به بیرون رفت. این موقعیت در وضعیتی مشکوک نصیب تبریزی شد که به نظر می رسید آفساید نبود.

دقیقه ۲۴: خروج به موقع حسینی مانع از ایجاد موقعیت گلزنی برای پرسپولیس شد و در ادامه شوت علیپور از بالای دروازه استقلال به اوت رفت.

دقیقه ۲۶: داریوش شجاعیان پا به توپ قصد ورود به محوطه جریمه را داشت که درون محوطه جریمه شجاع خلیل زاده او را متوقف کرد و بنیادی فر اعلام پنالتی کرد.  این ضربه پنالتی را علی کریمی در دقیقه ۲۹ زد که علیرضا بیرانوند توپ او را مهار کرد.

دقیقه ۳۱: حرکت مهدی ترابی از جناح راست استقلال با خطای علی کریمی روی او مواجه شد که داور به کریمی کارت زرد داد و یک ضربه ایستگاهی برای پرسپولیس رقم خورد که این ضربه را ترابی زد و دفاع استقلال برگشت داد.

دقیقه ۳۸: حرکتی که مرتضی تبریزی روی کنعانی زادگان انجام داد با واکنش هواداران پرسپولیس مواجه شد و پرتاب اشیا بازیکن مصدومیت مدافع پرسپولیس از ناحیه سر شد و برای دقایقی بازی متوقف شد تا کنعانی زادگان با سری بانداژشده به بازی ادامه دهد.

داور بازی در صحنه درگیری به مرتضی تبریزی و محمدحسین کنعانی زادگان کارت زرد نشان داد.

دقیقه 45: دو تیم در مرکز زمین در تلاش برای رسیدن به دروازه ها بودند که تمایل پرسپولیس برای گلزنی بیشتر بود. در سه دقیقه وقت اضافه پرسپولیس صاحب یک ضربه ایستگاهی از جناح راست شد که این ضربه هم راه به جایی نبرد و در نهایت نیمه اول با تساوی بدون گل به پایان رسید.

دقیقه 37: ضربه سر علی کریمی برای دفع توپ به سمت دروازه استقلال تغییر مسیر داد و حسینی با شیرجه به موقع توپ را جمع کرد.

دقیقه 39: برخورد مرتضی تبریزی با محمد کنعانی زادگان موجب شد داور بازی دستور توقف بازی را بدهد؛‌ به دلیل نزدیکی محل زمین خوردن کنعانی زادگان به سکوی تماشاگران استقلال اشیایی که از سکوها به زمین پرتاب شد به مدافع سرخپوشان برخورد کرد و لحظاتی برای بانداژ سر او طول کشید.

دقیقه 4+45: نیمه اول با تساوی بدون گل خاتمه یافت و دو تیم با همین نتیجه به رختکن رفتند.

دقیقه 50: اشتباه محمد دانشگر در خط دفاعی استقلال سبب توپ گیری براندائو شد و مهاجم سرخپوشان قصد ارسال توپ برای علیپور را داشت که موفق نبود و حسینی توپ را جمع کرد.

دقیقه 51: ضربه خطرناک ریگی از میانه‌های میدان روی دفع اشتباه بیرانوند با اختلاف از بالای دروازه پرسپولیس به بیرون رفت.

دقیقه 59: تعلل رضاوند پشت محوطه جریمه پرسپولیس برای شوتزنی موجب شد توپ او دفع شود و موقعیت برای شوتزنی ریگی ایجاد شد که ضربه او پس از برخورد به شجاع خلیل زاده در نهایت یک ضربه کرنر برای آبی پوشان به همراه داشت. بازیکنان استقلال در این موقعیت اعتقاد به خطای هند خلیل زاده داشتند اما بنیادی فر دستور به ادامه بازی داد.

دقیقه 61: شوت پشت محوطه سیامک نعمتی با اصابت به مدافعان استقلال دراختیار دروازه‌بان این تیم قرار گرفت.

دقیقه 64: سانتر غفوری از سمت راست زمین و ضربه سر تبریزی به بیرون رفت.

دقیقه 78: ارسال انصاری از جناح چپ زمین را حسینی دفع کرد که در برگشت توپ به بشار رسن رسید، اما شوت او با دفع مدافعان استقلال مواجه شد.

دقیقه 87: ضد حمله خطرناک استقلال و شوت روی پای علی کریمی به کمر محمد انصاری برخورد کرد و به کرنر رفت.

دقیقه 88: سانتر تند و تیز میلیچ از جناح چپ زمین را بیرانوند بالاتر از مهاجمان استقلال مهار کرد.

* در دقیقه 88 درگیری روی سکوها بین تماشاگران استقلال و پرسپولیس اتفاق افتاد.

دقیقه 1+90: شوت بی‌دقت فرشاد احمدزاده از پشت محوطه جریمه با فاصله زیادی از دروازه استقلال راهی اوت شد.

دقیقه 2+90: سیامک نعمتی در سمت راست میانه میدان روی زمین افتاد که در همین حین سیاوش یزدانی برخوردی با سر او داشت و بلافاصله از بازیکن پرسپولیس عذرخواهی کرد، اما فرشاد احمدزاده با سرعت به سمت مدافع استقلال رفت و موجب درگیری شدید فیزیکی بین بازیکنان دو تیم شد.

دقیقه 5+90: علیپور در محوطه جریمه استقلال نقش بر زمین شد، اما بنیادی‌فر اعتقادی به اعلام پنالتی نداشت.

دقیقه 6+90: مهدی ترابی توپ را به سمت چپ زمین برد، اما در ادامه پاس در عمق علی علیپور و شوت بشار رسن توسط حسینی دفع شد.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید