بهروز مرادی در متن خود سوالاتی اینچنینی را مطرح کرد که این همه رنگ سیاه در محرم از کجا آمده است؟ آیا رنگ سیاه رنگ شیعه است؟
در قرآن هفت بار از رنگ سیاه نام برده شده و همه هفت بار در کراهت آن سخن رفته است. از نظر روانشناسی رنگ ها، مشکی حزن و اندوه و افسردگی ایجاد می کند و می تواند باعث حالت تهوع شود. به همین خاطر است که در هواپیما از رنگ سیاه هیچ استفاده ای نمی شود. رنگ سیاه نماد ظلمت است. شادی و انبساط خاطر را ازبین می برد و زمینه خودکشی در افرادی را که در بحران اند، افزایش می دهد. این رنگ آثار روانی مخربی دارد.
بهروز مرادی در ادامه با اشاره به برخی از احادیث درمورد پرهیز از رنگ سیاه نوشت که احادیث بسیاری در پرهیز از رنگ سیاه آمده است از جمله امام علی(ع) فرمود: لباس سیاه نپوشید که لباس فرعون است.
امام محمد باقر(ع) فرمودند: ما در منزل لباس زرد و گلگون می پوشیم.
حضرت امام جعفر صادق(ع) به یکی از اصحابش که حنان نام داشت و نعلین سیاه می پوشید گفت چرا نعلین سیاه رنگ می پوشی؟ مگر نمی دانی سیاه برای چشم زیان دارد و...غمبار است؟ حنان پرسید: چه رنگ بپوشم؟ امام فرمودند: زرد رنگ بپوش که هم چشم را روشنی می بخشد، هم اندوه را می زداید و هم به مردانگی قوام می دهد، به ویژه آن که از پوشش های انبیاء نیز هست.
او همچنین به استدلال های موافق سیاه پوشی اشاره کرد و نوشت که موافقان سیاه پوشی چنین استدلال می کنند که سیاه پوشیدن برای عزاداری اشکالی ندارد. پاسخ این است که در اسلام عزاداری تنها سه روز جایز است. چرا ما تصور می کنیم که تنها می توان با عزاداری سالگرد واقعه عاشورا را گرامی داشت؟