Gennaro Ivan "Rino" Gattuso  زاده ۹ ژانویه سال ۱۹۷۸؛ فوتبالیست سال های نه چندان دور که سابقه بازی در تیم‌های پروجا، رنجرز، سالرنیتانا، سیون را دارد اما همه آن را به بازی های با تعصبش در آث میلان می شناسند

Gennaro Ivan "Rino" Gattuso  زاده ۹ ژانویه سال ۱۹۷۸؛ فوتبالیست سال های نه چندان دور که سابقه بازی در تیم‌های پروجا، رنجرز، سالرنیتانا، سیون را دارد اما همه آن را به بازی های با تعصبش در آث میلان می شناسند هرچند که معمولاً به عنوان یک هافبک دفاعی یا بازی خراب کن بازی می‌کرد اما قابلیت های گتوزو به قدری بود که به عنوان وینگر تخصصی نیز می توانست در زمین حاضر شود کتوزو یا گتوسو بازیکنی پرتکاپو و تکل‌زن بود.(شاید تکل زن بهترین توصیفی باشد که بتوانیم در مورد بازی قدرتی و همراه با خشونت جنارو بگوییم) در دوران حضورش در میلان، وی لیگ قهرمانان اروپا را در فصل‌های ۰۳−۲۰۰۲ و ۰۷−۲۰۰۶ فتح کرد، و علاوه بر این عنوان قهرمانی سری آ را در سال‌های ۰۴−۲۰۰۳ و ۱۱−۲۰۱۰ به دست آورد. اما همه جنارو را با یک زوج رویایی می شناسند و آن هم  "آندره آ پیرلو" دوست داشتنی که حضور او را در کناره گتوزو باید یکی از عوامل کلیدی  در قهرمانی ایتالیا در جام جهانی ۲۰۰۶دانست.

نگاهی گذرا به دوران کودکی و شروع دوران حرفه ای جنارو گتوزو

کوریلیانو که محل تولد گتوزو بود نام یکی از مناطق کومونه در ایتالیا است. پدر جنارو که خود نیز از فوتبالیست های قدیمی ایتالیا است از همان دوران کودکی جنارو را برای حضور در فوتبال تشویق کرد. علاوه بر پدر، قدرت بدنی بسیار بالای جنارو از همان ابتدا مورد توجه مربیان باشگاه بود.

رشد سریع گتوسو در فوتبال و البته پول بسیار خوبی که در این رشته کسب می کرد، دلیلی شد  که جنارو توجهی نسبت به درس خواندن نداشته باشد و توجه  خود را بر روی  علاقه ای بگذارد که می داند نتیجه رویایی خواهد داشت هرچند بعدها به درس خواندن نیز روی آورد و مدارک اولیه تحصیلی را نیز کسب کرد.

جنارو فوتبال خود را در سطح حرفه‌ای  از پروجا آغاز کرد و پس از ۳ سال به تیم رنجرز پیوست تا یکی از به یاد ماندنی ترین دوران فوتبال خود را سپری کند. طرفداران باشگاه اسکاتلندی به خاطر روحیه بالای جنگندگی و تعصب جنارو به او رینگیو یا به اصطلاح رینو به معنای "کرگدن" می‌گفتند.

کرگردن که در گلاسکو خاطرات خوبی داشت در همان شهر با رومانو (همسرش) آشنا می شود؛ اما دوران خوش بازی در رنجرز طولی نیانجامید زیرا مربی جدید رنجرز دیک ادوکات، چندان روی خوشی به جناروگتوسو نشان نداد و نهایتاً بعد از انتقال در چند باشگاه مورد توجه مدیران باشگاه "میلان" قرار گرفت و با مبلغ 8 میلیون یورو به این باشگاه نامدار ایتالیایی پیوست. گتوزو خیلی سریع به یکی از مهره های کلیدی آس میلان تبدیل شد بازی در بیش از  380 مسابقه و ده گل او را به یکی از بازیکنان تاریخی میلان بدل کرد.

بازی های ملی و چهره ای که برای همیشه در تاریخ ماند

۷۳ بازی ملی در المپیک تابستانی ۲۰۰۰ و جام های جهانی ۲۰۰۲ تا 2010 و یورو کاپ های ۲۰۰۴ تا ۲۰۰۸ از جمله رویدادهای مهمی است که گتوسو برای کشورش به میدان رفته است.

اما چهره ای که از گتوزو در یادها مانده است برای جام جهانی 2006 است جامی که پیش از فینال و در مرحله حذفی با درخشش خود بهترین بازیکن میدان شد و دست از تلاش بر نداشت تا لحظه ای که جام را بالای سر برد و در جشن قهرمانی لباس‌های خود را بیرون آورد و فقط با یک "لباس زیر" مقابل دیدگان میلیون ها بیینده دور زمین را دوید تا بالاخره ماموران او را وادار به پوشاندن لباس کردند. و در نهایت در سال ۲۰۱۰ اعلام کرد از بازی‌های ملی بازنشسته خواهد شد.

بیوگرافی گتوزو و آخرین سخن

گتوزو امروز وارد حرفه مربی گری شده است ؛ در همان تیم محبوبش میلان اما اگر فکر کردید گتوزو در کنار زمین در مقایسه با دوران بازی های جنگنده اش آرامتر شده است سخت در اشتباهید! گتوزو گتوزو می ماند حتی در اگر در وسط زمین سبز نباشد.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید