گلزار شهدای بهشت زهرا(س) میزبان شخصیت‌های فرهنگی، اجتماعی و سیاسی کشور در روز بزرگداشت چهلمین سالگرد درگذشت آیت الله سید محمود طالقانی خواهد بود.

به گزارش سلام نو و به نقل از روابط عمومی سازمان بهشت زهرا(س)، سعید خال ضمن اعلام این خبر تصریح کرد: چهلمین سالگرد درگذشت ابوذر زمان و پدر شوراها حضرت آیت الله سید محمود طالقانی بر سر مزار آن حضرت در ساعت 11:30 روز یکشنبه ۲۴ شهریور ماه ۱۳۹۸با سخنرانی محسن هاشمی رفسنجانی رئیس شورای اسلامی شهر تهران برگزار می شود.

وی توضیح داد: در این مراسم که با حضور خانواده آن حضرت و همچنین شخصیت‌های سیاسی ، فرهنگی و اجتماعی برگزار می‌شود، به تبیین شخصیت آن اسوه اخلاق ، مفسر قرآن و به تعبیر بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران " ابوذر زمان " پرداخته می‌شود.

گفتنی است ؛ آیت الله طالقانی از زندانیان سیاسی و پیشگامان مبارزه علیه نظام ستم‌شاهی بود. وی پس از پیروزی انقلاب اسلامی عهده دار سمت‌هایی چون عضویت در مجلس خبرگان قانون اساسی و ریاست شورای انقلاب را برعهده گرفت و همچنین از سوی حضرت امام خمینی (ره) به عنوان امام جمعه تهران برگزیده شد اما یک ماه بعد، در نوزدهم شهریورماه ۱۳۵۸ در ۶۹ سالگی درگذشت.

/ایسنا

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید