معاون اول رییس جمهور با اشاره به ضرورت تلاش بی وقفه در راستای رفع محرومیت از مناطق محروم و اهتمام مسئولان برای حل مشکلات طبقات ضعیف جامعه تاکید کرد: باید استعدادها و توانمندی‌های موجود در مناطق مختلف ایران شناسایی شده و در جهت آبادانی و پیشرفت کشور، رفع محرومیت و توسعه اشتغال از آنان حمایت کنیم

.

به گزارش سلام نو ،  اسحاق جهانگیری روز سه شنبه در مراسم بهره برداری از 800 واحد مسکن روستایی مددجویی در استان سیستان و بلوچستان و شهرستان قصر قند با تقدیر از همه تلاشگران در راستای خدمت رسانی به مردم در مناطق محروم اظهار امیدواری کرد که مسئولان بتوانند در زمینه تلاش برای رفع محرومیت از مناطق محروم موفق بوده و گام های اساسی بردارند.

معاون اول رییس جمهور با اشاره به اینکه در آستانه چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی قرار داریم اظهار داشت: مطمئنا یکی از مهمترین آرمان های انقلاب اسلامی که امام راحل برای این انقلاب ترسیم و بر آن اصرار و تاکید داشت و هدف مهم انقلابیون بوده این است که این انقلاب، انقلاب مستضعفان و پا به رهنگان و کسانی است که رنج و مشقت بسیار دیده و دچار کمبود هستند.

وی افزود: مهمترین هدف و رسالت انقلاب و مسئولان تلاش برای رفع محرومیت از مناطق محروم، حل مشکلات طبقات ضعیف را در سرلوحه کارهای خود قرار دهند.

جهانگیری با بیان اینکه در بررسی عملکرد چهل ساله انقلاب اسلامی حتما نقاط مثبت و ضعفی داشته ایم، اظهار داشت: ممکن است در بسیاری از امور می توانستیم بهتر اقدام و برنامه ریزی کنیم و در بعضی از امور هم تلاش خوبی داشته ایم و اقدام موثری در حوزه های مختلف انجام شده است.

معاون اول رییس جمهور با بیان اینکه یکی از اقدامات مهمی که در چهل سال پس از انقلاب انجام شد رسیدگی به دور افتاده ترین نقاط کشور بوده که با تشکیل جهاد سازندگی سایر نهادهای انقلابی یکی پس از دیگری سعی شد تا چهره خشن محرومیت را از مناطق مختلف کشور برطرف کنند، خاطر نشان کرد: علی رغم اینکه اقدامات موثر و مثبت فراوانی انجام شده اما هنوز محرومیت های زیادی وجود دارد و مناطقی مانند قصر قند هستند که باید با یک همت و تلاش جانانه این مناطق را به آبادانی برسانیم.

وی تاکید کرد: حق ملت ایران و مردمی که در مناطق محروم زندگی می کنند این است خواسته های خود را از مسئولان مطالبه کنند و وظیفه ما نیز این است که تلاش بیشتری داشته باشیم تا محرومیت و مشکلات مردم برطرف شود.

جهانگیری با بیان اینکه در جریان این سفر مسائل و مشکلات استان بررسی خواهد شد و راهکارهای مناسب برای حل این مشکلات اندیشیده می شود، گفت: صنایع دستی و محصولاتی که در مناطق محروم تولید می شود و بخشی از آن امروز در نمایشگاه شهرستان قصر قند وجود داشت نشان می دهد که در هر گوشه ای از این کشور و دور ترین نقاط از پایتخت بهترین استعدادها و توانمندی ها و امکانات وجود دارد.

معاون اول رییس جمهور ادامه داد: کارهای زیبای صنایع دستی که به دست هنرمندان در مناطق مختلف تولید و در بازارهای بین المللی عرضه می شود به این معناست که از گوشه و کنار این کشور با همه مشکلاتی که وجود دارد استعدادهای بی نظیری شکوفا می شود.

وی تاکید کرد: هنر دولت باید این باشد که زمینه های ظهور و بروز این استعداد ها را فراهم کرده و بازار مورد نیاز آنها را بوجود آورد و نمایشگاه های لازم را در مراکزی که امکان آن وجود دارد ایجاد کند.

جهانگیری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، رییس سازمان صنایع دستی و گردشگری و سایر مسئولان ذیربط در امور فرهنگی را به حمایت همه جانبه از تلاشگران در این عرصه فراخواند و گفت: مطمئنم اگر در زمینه صنایع دستی و استعدادهای گردشگری و فرهنگی استان سیستان و بلوچستان سرمایه گذاری خوبی داشته باشیم قطعاً در این استان بیکار نخواهیم داشت.

معاون اول رییس جمهور با بیان اینکه خوشبختانه در این استان استعدادهای فراوانی وجود دارد که باید بر آنها تمرکز کنیم افزود: امیدواریم نتیجه این سفر برنامه ریزی و تصمیمات خوب در این حوزه برای استان سیستان و بلوچستان باشد.

وی با اشاره به وجود آثار تاریخی و جاذبه های گردشگری همچون شهر سوخته در استان سیستان و بلوچستان بر ضرورت تلاش برای شناساندن این جاذبه های تاریخی و فرهنگی به گردشگران، گفت: باید در راستای توسعه اشتغال زایی تلاش کنیم؛ خوشبختانه اعتبارات بسیار خوبی در زمینه توسعه اشتغال روستایی از سوی دولت در نظر گرفته شده که با سود بسیار کم به هر میزان که نیاز باشد می توانیم برای مناطق محروم اختصاص دهیم.

جهانگیری کشت محصولات متنوع گرمسیری در استان سیستان و بلوچستان را یکی از زمینه های اشتغال در این استان دانست و اظهار داشت: دولت در راستای حل مشکل آب برای کشاورزان تلاش کرده و برنامه ریزی می کند.

معاون اول رییس جمهور با بیان اینکه یکی از زمینه های اقتصاد مقاومتی این بوده که مناطق مختلف کشور بر اساس استعداد هایی که وجود دارد با اولویت بندی از مناطق محروم مورد رسیدگی قرار بگیرند اظهار داشت: نتیجه آن این بود که امروز می بینیم که با توسعه استعدادهای هر منطقه بدون آنکه بخواهیم کارخانه های بزرگ به مناطق مختلف منتقل کنیم می توان در راستای پیشرفت مناطق مختلف اقدام کرد.

وی اظهار داشت: بنیاد مستضعفان بعنوان نهادی که تحت امر رهبر انقلاب فعالیت می کند با اقدامات مثبت در مناطق محروم این پیام مهم را منعکس می کند که اراده کرده تا در راستای توسعه مناطق مختلف کشور و رفع کمبودها کمک حال دولت باشد و امیدواریم این اقدام منشاء یک تحول جدی باشد.

جهانگیری با تقدیر از تلاش های کمیته امداد امام خمینی (ره) و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برای ساخت مسکن مددجویان اظهار داشت: باید مسکن حمایتی برای مددجویان کمیته امداد و بهزیستی در دستور کار باشد تا همه مردم در مناطق دور افتاده و محروم صاحب خانه های ایمن باشند.

معاون اول رییس جمهور همچنین از تلاش ها و خدمات خانم ریگی فرماندار قصر قند در جهت رسیدگی به مسائل و مشکلات مردم این منطقه گفت: با تصمیم دولت خانم ریگی بعنوان دومین سفیر زن جمهوری اسلامی ایران منسوب خواهند شد.

در این مراسم در حضور معاون اول رییس جمهو تفاهمنامه همکاری طرح پیشرفت و آبادانی شهرستان قصر قند در راستای اقتصاد مقاومتی، محرومیت زدایی و ایجاد معیشت پایدار میان بنیاد مستضعفان و استانداری سیستان و بلوچستان منعقد شد./ایسنا

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید