صاحبان صنایع سیل‌زده گلستان در ابتدای امسال خسارات متعددی را متحمل شدند. حالا آخرین اخبار حکایت از آن دارد که قرار است تسهیلاتی برای جبران خسارت و رونق تولیدات در نظر گرفته شود.

به گزارش سلام نو، معاون صنایع غذایی و تبدیلی سازمان جهاد کشاورزی گلستان گفت که ۱۵ واحد صنایع تبدیلی در حوزه کشاورزی این استان که از سیل ابتدای امسال خسارت دیدند؛ همچنان منتظر دریافت تسهیلات برای جبران خسارت و رونق تولیدات خود هستند.

عید محمد فاروفی اظهار داشت: این واحدهای صنایع تبدیلی در شهرستان های آق قلا، گنبدکاووس، بندر ترکمن، کردکوی و گُمیشان فعالیت داشتند که بر اثر جاری شدن سیلاب ابتدای امسال دچار خسارت شدند.

وی میزان خسارت وارده به ۱۵ واحد تولیدی در حوزه صنایع تبدیلی محصولات زراعی و باغی گلستان را نزدیک به ۶۵ میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: گزارش برآورد خسارت وارده به دستگاه های مرتبط نظیر سازمان صنعت، معدن و تجارت و شرکت شهرک های صنعتی استان ارسال شده تا نسبت به تامین اعتبار و حمایت از آسیب دیدگان اقدام شود.

پیشتر میرمحمد غراوی معاون عمرانی استانداری گلستان گفته بود: در سیل امسال ۱۴۸ واحد صنعتی افزون بر یک هزار و ۹۰۰ میلیارد ریال خسارت دیدند و در نتیجه تعطیلی آن ها دو هزار و ۱۰۰ نفر شغل خود را از دست دادند.

در همین رهگذر رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان هم به خبرنگار ایرنا گفت که صاحبان واحدهای تولیدی، صنفی و قالیبافان خسارت دیده ناشی از سیل استان همچنان در انتظار تخصیص اعتبار برای رونق تولید هستند.

حسین طلوعیان افزود: برآورد اولیه خسارت ناشی از سیل به بخش صنعت استان گلستان دو هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال بوده ولی اعتبار در نظر گرفته شده یک هزار و ۵۰ میلیارد ریال است.

بارش شدید باران، طوفان، سیل، آب‌گرفتگی و رانش زمین در گلستان که از روزهای آخر سال ۹۷ آغاز شد علاوه بر خسارت سنگین به بخش‌های مختلف استان، موجب جان باختن ۱۱ نفر شد./ایرنا

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید