سرویس تاکسی اینترنتی اوبر که تحت مدیریت دارا خسروشاهی است در تازه‌ترین اقدام خود به رانندگانش اعلام کرده که به زوی به آن‌ها یک خدمت جدید مالی می‌دهد. این اقدام مالی جدید وامی است که اوبر به رانندگانش می‌دهد.

سرویس تاکسی اینترنتی اوبر اخیراً نظرسنجی هایی را برای رانندگان ارسال کرده که از احتمال ایجاد یک محصول مالی جدید خبر می دهد: ارائه وام به رانندگان.

در نظر سنجی درباره مواردی از جمله استفاده های قبلی رانندگان از وام و نیز تمایل آنها برای دریافت وام در آینده سوال شده است. یکی از سوالات در مورد دریافت وام های کمتر از هزار دلار در 3 سال گذشته بوده. علاوه بر این از رانندگان درخواست شده به سوال درباره این که تمایل به دریافت وام اوبر به چه میزانی دارند، پاسخ دهند. گزینه های این سوال شامل «کمتر از 100 دلار»، «بین 100 تا 250 دلار»، «بین 250 تا 500 دلار» و در نهایت «بیشتر از 500 دلار» بوده است.

در صورتی که سرویس وام تاکسی اینترنتی اوبر ارائه شود اولین باری نخواهد بود که این شرکت چنین خدماتی را را ارائه می کند. پیش از این در سال 2016 سرویسی ارائه شده بود که در ابتدا 1000 دلار نقد را در اختیار رانندگان قرار می داد. باز پرداخت این مبلغ هم به مرور از طریق کسر درآمد هفتگی راننده ها انجام می شد. این طرح فقط در کالیفرنیا و میشیگان ارائه شد اما وکلای افرادی که از آن بهره بردند معتقد بودند این طرح بسیار شبیه به بازپرداخت های روزانه وام بود و فشار زیادی را بر برخی راننده ها تحمیل کرده است.

در ایالات متحده پیش از اوبر، شرکت هایی از جمله وال مارت هم اقدام به ارائه وام یا پیش پرداخت حقوق و دستمزد کرده اند و به این منظور بهره هایی از 6 تا 36 درصد را در نظر گرفته اند.در مورد اوبر برخی از مخالفان اعتقاد دارند این شرکت باید به روش های دیگر به رانندگان کمک کند. یکی از رانندگان که گروهی از مخالفان به نام «Gig Workers Rising» را اداره می کند در این باره می گوید: «[اوبر] به جای وام دادن به رانندگان باید دریافتی ما را افزایش دهد». این راننده می افزاید که هیچ برنامه ای برای دریافت وام تاکسی اینترنتی اوبر ندارد و اگر هم تصمیم به چنین کاری بگیرد به شرکتی مثل اوبر اعتماد نخواهد کرد.

اوبر برنامه زمانی مشخصی برای این خدمات ارائه نکرده، البته قطعیت عرضه این سرویس هم هنوز مشخص نیست.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید