هادی رضایی، دبیر اجرایی کمیته ملی پارالمپیک اعلام کرد با کار سخت و پشتکاری که ورزشکاران ایرانی داشتند، موفق به کسب 34 سهمیه ورودی بازیهای پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو شدیم.

به گزارش سلام نو، دبیر اجرایی کمیته ملی پارالمپیک گفت: تا امروز ۳۴ سهمیه ورودی بازیهای پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو را کسب کرده‌ایم که والیبال نشسته مردان، وزنه برداری، تیروکمان، تیراندازی، جودو و تکواندو شانس نخست مدال آوری در توکیو هستند.

هادی رضایی افزود: تاکنون ۳۴ سهمیه ورودی بازیهای پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو را در رشته‌های وزنه‌برداری، تیروکمان، تیراندازی، قایقرانی و تکواندو کسب کردیم که امیدوار به کسب دو سهمیه دیگر توسط جودوکاران نابینا و کم‌بینا در مسابقات جهانی قزاقستان هستیم.

وی گفت: چون سیاست کمیته ملی پارالمپیک اعزام کاروان کیفی و مدال آور به بازیهای پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو است، بنابراین تنها کسانی پس از کسب سهمیه به پارالمپیک اعزام می‌شوند که رکورد آنها در حد طلا، نقره و برنز باشد و گروه چهارمی که قهرمان آسیا هستند و شانس کمی برای مدال آوری دارند. البته اعزام گروه چهارم به توکیو با این سیاست انجام می‌شود که این ورزشکاران در میدان المپیک محک بخورند و برای بازیهای پاراآسیایی ۲۰۲۲ آماده شوند.

دبیر اجرایی کمیته ملی پارالمپیک پیرامون این پرسش که در کدام یک از رشته‌های پارالمپیکی شانس زیادی برای کسب مدال داریم، افزود: والیبال نشسته مردان، وزنه برداری، تیروکمان، تیراندازی، جودو و تکواندو جزو اولویت نخست ما برای مدال‌آوری هستند. البته بسته حمایتی کمیته ملی پارالمپیک تنها شامل رشته‌هایی می‌شود که سهمیه کسب کنند و رکورد آنها در حد سیاست کمیته باشد، در غیر این صورت تحت حمایت کمیته پارالمپیک قرار نمی گیرند.

رضایی همچنین در پاسخ به این پرسش که ملی‌پوشان پارالمپیکی از چه زمانی حقوق دریافت می‌کنند، گفت: کسانی که پس از کسب سهمیه رکورد آنها در حد طلا باشد، از اول فروردین به آنها حقوق پرداخت خواهد شد که سقف میزان پرداختی ۵ میلیون تومان است. حقوق مدال آوران نقره و برنز نیز طی ۶ ماه در سال پرداخت می‌شود. البته هنوز هیچ کدام از ورزشکاران حقوقی دریافت نکردند و منتظر بودجه هستیم. همچنین ورزشکارانی که در جریان اردو موفق به ارتقای رکورد خود شوند علاوه بر حقوق، پاداش نیز دریافت خواهند کرد.

وی در خصوص استعفای خود از هیات اجرایی کمیته ملی پارالمپیک نیز اظهار کرد: من از هیات اجرایی استعفا ندادم بلکه چون مسوولیت دبیر اجرایی کمیته ملی پارالمپیک را نیز برعهده دارم این طور صلاح دیدیم که یک نفر دیگر به به عنوان اعضای هیات اجرایی اضافه شود.

رضایی در پایان در خصوص انتقاد یکی از شناگران معلول مبنی بر اعزام دیرهنگام آنها به مسابقات جهانی لندن برای کسب سهمیه پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو خاطرنشان کرد: اعزام سه‌شناگر معلول و نابینا و کم‌بینا به مسابقات جهانی لندن به موقع و مناسب است و هیچ تاخیری در اعزام آنها صورت نگرفته است زیرا مسابقات مهم آنها که برای کسب سهمیه پارالمپیک برگزار می‌شود در روزهای پایانی است که در آن زمان شناگران به خاطر تطبیق شرایط آب و هوایی دیگر مشکلی از نظر تغذیه، خواب و مسائل دیگر نخواهند داشت./ایسنا

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید