فعالیت رسمی رسانه آمریکایی الحره برای سه ماه در عراق به تعلیق درآمد و سازمان رسانه عراق خواهان عذرخواهی رسمی آن به علت توهین به مراجع سنی و شیعه شد

به گزارش سلام نو، سازمان ارتباطات و رسانه به عنوان نهاد رسمی نظارت بر فعالیت رسانه ها در عراق با انتشار بیانیه ای امروز دوشنبه اعلام کرد که فعالیت این رسانه آمریکایی را به دلیل اهانت هایی که به نهادها و نمادهای دینی در عراق مرتکب شده به مدت سه ماه به حال تعلیق در می آورد و خواهان عذرخواهی رسمی این رسانه است.

در بیانیه  آمده است که در صورت تکرار این گونه تخلفات در آینده، مجازات های سنگین تر علیه این شبکه تلویزیونی آمریکایی وضع می شود.

سازمان ارتباطات و رسانه در عراق همچنین خاطر نشان ساخته است که تمامی کسانی که از این گزارش متضرر شده اند، می توانند علیه این شبکه تلویزیونی دادخواست قضایی بدهند.

بیانیه با اشاره به اینکه گزارش الحره با اتهام زنی بی اساس به نهادها و نمادهای دینی که بسیار مورد احترام در جامعه عراق هستند، باعث انزجار شدید افکار عمومی و رسمی در عراق شده تاکید کرده است که گزارش مستند این رسانه آمریکایی به دور از اصل تحقیق و پژوهش رسانه ای بوده و بسیاری از موارد گزارش در تعارض با اصول کار حرفه ای است.

این نهاد متولی نظارت بر کار رسانه ها در عراق با بیان اینکه محتوای گزارش الحره یک طرفه و ساختگی و بدون دلیل و مدرک بوده  افزوده است که اعلام عدم پاسخ طرف های متهم شده در این گزارش رسانه ای، نمی تواند بهانه ای برای انتشار عمومی این اتهامات و تخریب افراد باشد.

تلویزیون عرب زبان الحره که با هزینه وزارت امور خارجه آمریکا در ۲۰۰۴ فعالیت خود را آغاز کرده، اوائل هفته جاری در گزارشی یک طرفه و بی دلیل و مدرک مدعی فساد در نهادهای دینی اهل سنت و شیعه در عراق شد امری که اعتراض و انزجار عمومی را در عراق به دنبال داشته و برخی از نهادهای دینی مانند اوقاف اهل سنت گفته اند که این رسانه آمریکایی را تحت پیگرد قضایی قرار می دهد.

با برخورد فوری سازمان ارتباطات و رسانه عراق انتظار می رود انزجار عمومی در عراق نسبت به تلویزیون الحره آمریکا تا حد زیادی فروکش کند اما بسیاری از کارشناسان معتقدند که این گزارش بخشی از سیاست آمریکا را نسبت به عراق آشکار کرده و بر همین اساس نباید انتظار فروکش کردن انزجار سیاسی و اجتماعی نسبت به سیاست های آمریکا را در عراق داشت به ویژه که واشنگتن متهم اول در هدف قرار دادن نیروهای مسلح عراق از جمله الحشد الشعبی در هفته ها و ماه های اخیر بوده و این گزارش به نوعی حلقه تکمیلی آن حملات به شمار می آید. / ایرنا

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید