۷ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۴
کد خبر: 27464699

کم شنوایی ناگهانی به ویژه در افراد جوان موضوعي نادر است. اما این بدان معنی نیست که هرگز اتفاق نمی­افتد. بیشتر اوقات، مشکل کم شنوایی می تواند علت دیگری داشته باشد مثلاً ممکن است به خاطر موم گوش و یا آسیب گوشی باشد. همچنین ممکن است یک عفونت تهاجمی گوش بوده یا نشانه لابیرینیتیت یا بیماری دیگری باشد که وضعیت شما را تحت تأثیر قرار دهد. بسیاری از این عوامل قابل درمان هستند و شنوایی شما باید به موقع به حالت عادی برگردد.اما، متأسفانه همیشه اینطور نیست. گاهی اوقات کم شنوایی جزئی یا ناشنوایی می تواند دائمی باشد. البته دنیا به اخر نرسیده است. از دست دادن شنوایی ناگهانی، چه جزئی و چه کامل به ندرت رخ می دهد. معمولاً نشانه هایی برای تشخیص این مشکل وجود دارد که در ادامه به آن ها می پردازیم.  

2- وزوز گوش

وزوز گوش اتفاقی غیرعادی نیست.  اغلب بدان معنی است که گوشتان نیاز دارد تا تمیز شود و بخاطر شنا در عمق آب و یا کنسرت با صدای بلند می تواند عامل این اتفاق باشد.  اما اگر در زمان مناسب و به آرامی گوشهایتان را تمیز نکنید ، می تواند نشانه مشکلات شدید شنوایی باشد. می توانید در این مورد با پزشک خود صحبت کنید.

3- اختلالات در یک گوش

از دست دادن شنوایی همیشه متقارن نیست. ممکن است متوجه شوید که یک گوش از گوش دیگر قوی تر است، یا اینکه فقط یکی از گوش ها دچار مشکل است. قبل از این که حتی متوجه شوید که یکی از گوش ها ضعیف است، ممکن است متوجه شوید که برای درک بهتر صدا فقط از یک گوش استفاده می کنید.

4- اجتناب از مکانهای پر سر و صدا

اگر با کم شنوایی دست و پنجه نرم می کنید ، ممکن است شنواییتان نیز حساس تر شود. ممکن است احساس کنید صداهای بلند عامل درد و ناراحتی گوش هستند.

5- بالا بردن صدا

بیشتر ما یک تنظیمات استاندارد در تلویزیون داریم. در رادیو اتومبیل نیز تنظیماتی وجود دارد که اگر احساس کردید صدا کمتر از حد معمول بوده، بالا ببرید.

در حالی که بدون شک کم شنوایی به معنای تغییر در سبک زندگی است، این بدان معنا نیست که زندگی شما به پایان رسیده است. برای یافتن راه حلی برای رفع این مشکل وقت صرف کرده، نوع کم شنوایی و معالجه خود را بشناسید و توجه داشته باشید که این امر چه کمکی در آینده به شما می کند.

سخن پایانی

در ضعف شنوایی می تواند عوامل مختلفی دخیل باشد، اما برخی از این عوامل بسیار ساده بوده و تنها با کنترل آن ها می توان این مشکل را حل کرد. البته باید توجه داشت که پشت گوش انداختن این مشکلات و برطرف نکردن آن ها می تواند در آینده مشکل آفرین باشد.

1- ناتوانی در ادامه گفت و گو

آیا احساس می کنید که درک مکالمات و بحث ها کمی سخت شده است؟ آیا زمانی که در جمعی هستید، نمی توانید با تک تک افراد صحبت کنید؟ اگر چهره افراد را نبینید متوجه حرف هایشان نمی شوید؟ امکان دارد گاهی اوقات از افراد درخواست کنید تا حرف خود را تکرار کنند یا آهسته تر صحبت کنند.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید