۵ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۹:۴۲
کد خبر: 27280281

محمدحسن انصاری فر در شرایطی بر صدر مدیریت پرسپولیس تکیه زد که با وجود تجربه بازی و مدیریت در این تیم، با چالش های پنج گانه ای مواجه است که فقط با تامین مالی  مناسب می تواند از آنها عبور کند

به گزارش سلام نو، محمدحسن انصاریفر امروز در شرایطی به عنوان مدیرعامل جدید پرسپولیس انتخاب شد که با چالش‌های بزرگی در این تیم مواجه است که البته در تمامی آنها نقش تامین منابع مالی نقش اول را ایفا می‌کند.

انصاریفر که سابقه بازی و مدیریت در این باشگاه را در کارنامه دارد، برخلاف دوره قبلی اکنون با توجه به شرایط اقتصادی کشور کار سخت‌تری پیش رو خواهد داشت. در ادامه به چالش‌های بزرگی که انصاریفر که در دوران مدیریت این تیم طی روزهای آتی باید به دنبال برطرف کردن آن باشد خواهیم پرداخت.

برطرف کردن مانع حضور در آسیا

تنها چهار روز دیگر به دریافت مجوز حضور پرسپولیس در لیگ قهرمانان فصل آینده فرصت باقی مانده است. کنفدراسیون فوتبال آسیا طی سالیان اخیر به باشگاه‌هایی که بدهکار هستند اجازه حضور در این رقابت‌ها را نداده و اکنون باشگاه پرسپولیس نیز به دنبال دریافت مجوز حرفه‌ای حضور در فصل آتی این مسابقات است. ایرج عرب طی آخرین مصاحبه خود مدعی شد که این باشگاه تنها 200 میلیون بدهی دارد و این در حالیست که پیش از این از بدهی 4 میلیاردی باشگاه خبر داده بود. به نظر می‌رسد منظور عرب از بدهی 200 میلیونی تنها پرونده‌هایی است که حکم آنها در این مقطع صادر شده است. با این حال محمدحسن انصاریفر در اولین گام باید به دنبال برطرف کردن این مانع باشد.

برانکو ایوانکوویچ این دوشنبه بیاید؟

سرمربی سابق و کروات پرسپولیس در شرایطی از این باشگاه جدا شد که مبلغ نزدیک به یک میلیون یورو از این تیم طلب داشت. با این حال در شرایطی که طی دو جلسه در ترکیه و تهران، وکلای این مربی و باشگاه به دنبال تعامل برای دریافت مطالبات و کسر مبلغی از آن را داشتند، این مساله محقق نشد. ایرج عرب که طی مدتی که برانکو ایوانکوویچ مدعی دریافت مطالباتش بود با ترند جمله "پول حاضر است و دوشنبه بیاید ببرد"خبرساز شده بود، هنوز موفق به تعامل با این مربی نشده‌اند و در صورتی که پرونده شکایت او در فیفا به جریان بیفتد با ضرر مالی هنگفتی همراه خواهد بود و باید دید آیا حسن انصاریفر قادر به پایان این ماجرا خواهد بود یا خیر.

بازیکنان به دنبال مطالبات

بازیکنان پرسپولیس در شرایطی این فصل عمدتا با باشگاه به توافق دست یافتند و قراردادشان را تمدید کردند که با وعده دریافت بخش عمده‌ای از مطالبات فصل گذشته و پیش پرداخت این فصل همراه شده بودند. با این حال با عبور از دو موعدی که باشگاه اعلام کرده بود، آنها موفق به دریافت این مطالبات نشده‌اند تا گلایه آنها را بهمراه داشته باشد. با پایان کار ایرج عرب اکنون این وظیفه برعهده حسن انصاریفر است و مطمئنا در شرایطی که هنوز با اسپانسر به توافق نرسیده‌اند باید دید منابع آن از چه طریقی تامین خواهد شد.

کالدرون به دنبال دریافتی

سرمربی آرژانتینی نیز دیگر فردی است که از باشگاه مطالباتی دارد. گابریل کالدرون که از میان گزینه‌های حضور روی نیمکت باشگاه برای مربیگری این تیم، به تهران آمد تاکنون موفق دریافت پیش پرداخت خود نشده است. کالدرون نیز امیدوار بود پیش از شروع فصل موفق شود بخشی از مطالبات توافق شده را دریافت کند که تا این لحظه به نتیجه نرسیده است. با تغییرات صورت گرفته نیز مطمئنا این موعد با تاخیر مجددی همراه خواهد بود و باید دید حسن انصاریفر چه تعاملی با این مربی آرژانتینی خواهد داشت.

توافق با اسپانسر و ...

مهمترین موضوع اکنون توافق با اسپانسر مالی برای تامین بودجه حضور در ادامه فصل است. بعد از پایان قرارداد باشگاه با اسپانسری که علی اکبر طاهری در دوران مدیریتش منعقد کرده بود، ایرج عرب و دیگر اعضای هیات مدیره به توافق مجددی دست نیافتند و مدعی عقد قرارداد جدیدی با دیگر اسپانسر بودند که تا این لحظه به سرانجام نرسید و باعث شده تا مشکلات مالی باشگاه پابرجا بماند. انصاریفر که در دوران مدیریتی‌اش با بنگاه‌های تبلیغاتی و اسپانسرینگ آشنایی مناسبی دارد باید دید قادر است از این  شرایط خارج شوند یا خیر. طی روزهای اخیر شایعاتی مبنی بر شرط انصاریفر برای قبول مدیریت باشگاه در خصوص عقد قرارداد مجزا از استقلال برای اسپانسرینگ شکل گرفته بود و باید دید برای دستیابی به آن به موفقیت خواهد رسید و آیا وزارت این مجوز را خواهد داد یا خیر./ ورزش سه

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید