حجت نظری عضو شورای شهر تهران گفت: با اینکه مجموعه عملکرد شهری مثبت بوده ولی متأسفانه مردم از مدیریت شهری رضایت ندارند که باید این مسئله واکاوی شود.

به گزارش سلام نو، حجت نظری در جلسه امروز شورای شهر تهران در ارتباط با اقدامات انجام گرفته توسط اعضای شورای شهر طی دو سال گذشته اظهار داشت: در این دو سال فراز و نشیب‌های فراوانی را شاهد بوده‌ایم که مختص تهران است و هر چند مجموعه عملکرد شهری مثبت بوده ولی متأسفانه مردم از مدیریت شهری رضایت ندارند که این مسئله نیاز به واکاوی دارد.

وی افزود: جنس فرهنگی شهر را به سبک زندگی اکثر مردم نزدیک کردیم و تفریح را در ورزش محور قرار دادیم. یاد بزرگان ادبی و ورزشی را زنده نگه داشتیم و با سازمان‌های مردم‌نهاد ارتباط خوب  داشته‌ایم.

عضو شورای شهر تهران گفت:‌به جای تزریق مسکن به سازمان‌های مردم‌نهاد راه آنها را هموار کرده‌ایم و موفق شده‌ایم زیرساخت‌های فرهنگی و اجتماعی را ارتقا دهیم همچنین مدافع حقوق زنان و جوانان بوده و سامانه طرح‌ها و لوایح را برای حذف نظر مردم راه‌اندازی کرده‌ایم.

وی به لغو مصوبه برج‌باغ‌ها اشاره کرد و گفت: این مسئله سبب حفظ ریه‌های کم‌توان شهر تهران شده و اقدامات موثری انجام داده‌ایم همچنین در این مدت تغییر رویه‌های زیادی صورت گرفته ولی مقاومت در مقابل آن وجود داشته است.

نظری گفت: توانسته‌ایم املاکی را که به ناحق به اشخاص حقیقی و حقوقی واگذار شده بود پس بگیریم ولی برخی از آنها به دلیل اینکه وابسته به قدرت بوده‌اند هنوز از پس دادن املاک ممانعت می‌کنند همچنین موفق شده‌ایم خانه‌های تاریخی را حراست کنیم و مصوبه ساماندهی مشاغل سیار و دستفروشان را داشته باشیم که کمکی برای کسبه ثابت و دستفروشان سیار است هر چند شهرداری در اجرا اقدام قابل توجهی نداشته است.

وی گفت: توانسته‌ایم از ریخت و پاش‌ها کم کنیم و مصوباتی از جنس مردم داشته باشیم ولی علیرغم این مسائل نتوانسته‌ایم زیست شبانه را راه‌اندازی کنیم و برخی از معابر را آن طور که مردم خواسته‌اند نامگذاری کنیم.

وی تصریح کرد: همچنین موفق نشده‌ایم در این دو سال هماهنگی در نقش‌های شهری ایجاد کنیم و یا سازمان فرهنگی و هنری را مجاب کنیم در درآمد و هزینه شفاف باشد همچنین موفق نشده‌ایم موازی کاری‌ها را در حوزه شهری حذف کنیم.

نظری تصریح کرد:‌در زمینه برون‌سپاری شهری که محل شائبه است نتوانسته‌ایم آن را متوقف و مدیریت کنیم و بدهی‌های چند هزار میلیاردی را تکلیفش را مشخص کنیم. که البته سنگ‌اندازی‌های زیادی در این زمینه انجام شده و ما همه تلاش‌مان‌ را در این زمینه انجام داده‌ایم.

/فارس

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید