انتشار فیلمی از یک مراسم تدفین عجیب باعث تعجب همگان شد که خانواده فرد متوفی به جای سوگواری ترجیح دادند به کف زنی و دف نوازی بپردازند.

به گزارش سلام نو، عزاداری و به سوگ نشستن در غم عزیزان  بدیهی‌ترین واکنش بشر از زمان هبوط آدم به روی زمین بوده است. آدمها از دیرباز تا به الان با هر قومیت،ملیتی و آئینی روی کره زمین با رفتن و مرگ اطرافیان برای مردگانشان اشک می ریخته اند و ماتم می‌گرفتند. برای همین هم  بسته به رسم و رسوم هر اقلیمی روزها و هفته ها خودشان را از شادی دور نگه می‌داشتند ومناسک عزاداری‌شان را به شیوه های متفاوت برپا می‌کردند.

پیرو همین موضوع از دیروز فیلمی در فضای مجازی به انتشار رسید که از فرط عجیب بودن با واکنش کاربران آن هم با دیدگاه‌ها و باورهای متفاوت رو به رو شد. فیلمی از مراسم تدفین در بهشت زهرای تهران که خانواده داغدیده هنگام دفن پیکر متوفی به جای رعایت آداب عزاداری و ماتم، کف وسوت می‌زنند و دف نوازی می‌کردند. چیزی که باعث شد تا عده ای این مراسم را به درد دیده شدن و متفاوت بودن به هرقیمتی نسبت دهند.

اتفاقی که بسیاری معتقد بودند فارغ از باورهای مذهبی و عرف رایج در کشور ما رفتاری است که حتی مغایر با فطرت آدمیزاد تلقی می‌شود؛ چون به طور معمول ذات انسان با از دست دادن هر عزیزی غمگین می‌شود و اشک می ریزد. کافی است نگاهی به شیوه های عزاداری ایرانیان طی تاریخ بیندازید  تا متوجه شوید که حتی مردمان باستان هم با وجود منع خودزنی و شیون های زیاد در مناسک‌شان هیچ گاه به هنگام دفن و سوگواری برای مردگان به شادی و پایکوبی نپرداخته اند./ مهرنیوز

کد خبرنگار: ۱
۱دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ۱۷:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۴
    در عجبم چطور اجازه شادی و هلهله بر سر میت در یک قبرستان عمومی داده شده است این قضیه بدعتی است نابخشودنی در بنیان اعتقادی افرا د در کشور مسلمان ایران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید