جنبش انصارالله یمن اعلام کرد  با رونمایی از دو سامانه پدافند هوایی خود با نام‌های فاطر ۱ و ثاقب ۱، این سامانه‌ها معادلات جدیدی را به جنگ تحمیل می‌کند.

به گزارش سلام نو، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک روسیه، یحیی سریع، سخنگوی نیروهای مسلح یمن وابسته به جنبش انصارالله در کنفرانسی مطبوعاتی اظهار کرد: نیروهای ما از توسعه دو سامانه پدافند هوایی که وارد خطوط درگیری شده و نتایج مثبتی را در مقابله با حملات دشمن داشته‌اند، به مردم بزرگ یمن خبر می‌دهند.

یحیی سریع گفت: سامانه‌های پدافند هوایی یمن معادلات جدیدی را به نیروهای دشمن تحمیل کرده و دشمن را مجبور کردند با احتیاط رفتار کرده و هنگام اجرای فعالیت‌های خصمانه خود اقدامات مشخصی را در پیش بگیرد، پیشتر دشمن بدون اینکه سلاحی معترض اقدامات خصمانه‌شان شود، عملیات‌هایی را اجرا کرده و جنگنده‌های آنها در ارتفاعات مختلفی به پرواز در می‌آمد.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن تاکید کرد: سامانه‌های دفاع هوایی در مناطقی که به کار گرفته می‌شوند، تهدیدی واقعی برای تمامی اهداف هوایی دشمن محسوب می‌شوند و این مساله در مراحل قبلی ثابت شده است.

وی افزود: سامانه‌های پدافند هوایی ما اوایل سال جاری موفق شدند جنگنده‌های ائتلاف دشمن را مجبور به دوری از صنعاء کنند و این مساله برای چند ماه ادامه داشت، همچنین سامانه‌های ما توانستند بسیاری از عملیات‌های هوایی دشمن و نیز عملیات‌های هلی‌برن در استان حجه را ناکام بگذارند.

یحیی سریع در ادامه گفت: در ژوئیه سال جاری در استان حدیده شاهد سرنگونی یک فروند پهپاد آمریکایی مدل کیو ۹ با استفاده از موشک‌های این سامانه بودیم، چند روز قبل نیز سامانه‌ دفاع هوایی فاطر یک توانست یک فروند پهپاد دیگر از همین نوع را در آسمان استان ذمار رهگیری و ساقط کند.

همچنین سخنگوی نیروهای مسلح یمن با اشاره به سامانه ثاقب ۱ که از اکتبر ۲۰۱۷ به کار گرفته شد، گفت: این سامانه یک ماه بعد توانست یک فروند جنگنده آمریکایی مدل ام کیو ۹ را سرنگون کند.

او در ادامه تاکید کرد: ثاقب ۱ موفق شده با تعدادی از پهپادها، جنگنده‌ها و هلی‌کوپترهای آپاچی مقابله کرده و در برخی مناطق یمن به کار گرفته شود، این سامانه در کنار فاطر ۱ نقش بسزایی در مقابله با اهداف دشمن ایفا می‌کند.

یحیی سریع در پایان نیز تاکید کرد: نیروهای مسلح یمن از هیچ تلاشی فروگذاری نکرده و هرگز دست از تلاش نخواهند کشید تا اینکه به مرحله مقابله کامل با جنگنده‌های دشمن برسند، و همانگونه که ۲۰۱۸ سال موشک‌های بالستیک و سال جاری (۲۰۱۹) سال پهپاد بوده سال آتی (۲۰۲۰) ان‌ شاء الله سال پدافند هوایی خواهد بود./ایسنا

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید