سامان گلریز، مدرس آشپزی در مطلبی در خصوص تهیه سالاد سزار به برخی از نکات پرداخته و این طور نوشته است:

سالاد سزار از سالادهای ایتالیایی است که در سال های اخیر در فهرست رستوران های ایتالیایی به چشم می خورد. در تهیه سالاد سزار گاهی اشتباه هایی می بینیم که نشان از ناآگاهی تهیه کننده سالاد دارد. سالاد سزار، سالادی است که با پنیر پارمیزان طعم دار می شود، به آن سس مایونز اضافه نمی کنند و با مرغ گریل شده(نه سرخ شده) یا بدون آن و نان های تست سرخ شده در روغن زیتون آماده سرو می شود. علاوه بر این ها، نکته های دیگری نیز وجود دارد که رعایتشان به هرچه خوشمزه تر شدن این سالاد کمک می کند.

برای طعم دار کردن برش های نان، بهتر است آن ها را با کمی سیر تازه سرخ کنید و البته توصیه اکید این است که روغن مصرفی تان روغن زیتون بو دار باشد. زمان سرخ کردن هم نباید بیش از ۱تا ۲دقیقه طول بکشد.

هرگز در تهیه سالاد سزار سس مایونز و سایر سس هایی که برای سرو سالاد های مختلف استفاده می شوند، به کار نبرید. سسی که با این سالاد سرو می شود، شبیه به مایونز است اما ترکیب های دیگری دارد و حتما باید با پنیر پارمیزان رنده شده مخلوط شود.

کاهوهایی که برای تهیه این سالاد استفاده می شوند، کاهوپیچ یا کاهوهای رسمی است که البته باید به برش های نسبتا بزرگی برش بخورند. یادتان باشد که کاهو در این سالاد ریز خرد نمی شود.

در ایتالیا اگر سالاد سزار با مرغ سرو شود، فقط گریل شده در صفحه های چدنی، استفاده می شود، یعنی مرغ پخته ریش ریش شده به هیچ وجه در تهیه این سالاد به کار نمی رود. البته می توان مرغ را به این سالاد اضافه نکرد.

هرگز در سالاد سزار خیار و هویج نریزید. اگر در این سالاد برش هایی از این سبزی ها مشاهده شد بدانید که تهیه کننده آن از دستور آماده سازی سزار کلاسیک ایتالیا آگاهی ندارد.

هرگز روی نان های خرد شده سس نزنید زیرا این کار باعث نرم شدن برش های نان می شود و تردید خود را ازدست می دهند و چندان دلچسب نخواهند بود.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید