رزمایش مشترک آمریکا و کره جنوبی در دومین مرحله به جهت افزایش آمادگی دو کشور در کنترل عملیات در شرایط جنگی  در میان تنش های فزاینده شبه جزیره کره آغاز شد.

https://www.irna.ir/news/83434334/

۲۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۷:۳۲

کد خبر 83434334

جهان

دفتر پکن

پکن- ایرنا- در میان تنش های فزاینده شبه جزیره کره، مرحله دوم رزمایش مشترک آمریکا و کره جنوبی به منظور افزایش آمادگی دو کشور در کنترل عملیات در شرایط جنگی آغاز شد.

یونهاپ روز دوشنبه گزارش کرد هدف از این رزمایش ۱۰ روزه که از شامگاه گذشته (یکشنبه) آغاز شده است افزایش آمادگی دو کشور برای انتقال کنترل عملیات در زمان جنگ از واشنگتن به سئول و همچنین تقویت آمادگی نظامی دو کشور است.

گزارش می افزاید هدایت این رزمایش مشترک که شامل شبیه‌سازی‌های کامپیوتری برای ارزیابی آمادگی کره جنوبی به منظور کنترل عملیات در زمان جنگ از واشنگتن تا سئول است با یکی از فرمانده هان کره جنوبی است در حالی که فرمانده نیروهای آمریکایی در سئول، نقش حمایت کننده را بازی خواهد کرد.

رئیس ستاد مشترک ارتش کره جنوبی، فرماندهی عملیاتی نیروهای زمینی، دریایی و هوایی کره جنوبی و همچنین فرماندهی نیروهای ترکیبی و فرماندهی هند و پاسیفیک آمریکا در این رزمایش شرکت دارند.

قرار بود این رزمایش که در آن ظرفیت عملیاتی اولیه نیروهای مسلح کره جنوبی ارزیابی می شود با عنوان "دونگ مئانگ ۲-۱۹" به معنای اتحاد برگزار شود اما به دلیل انتقادات کره شمالی به برگزاری رزمایش های مشترک، این عنوان لغو شد.

در این رزمایش تجهیزات نظامی واقعی وجود ندارد.

برگزاری رزمایش های مشترک آمریکا و کره جنوبی در حالی است که کره شمالی از دو کشور انتقاد کرده و در واکنش به برگزاری این رزمایش نیز روز گذشته دو موشک میانبرد آزمایش کرد.

حتی در این راستا کره شمالی برای از سرگیری مذاکرات درون کره ای شرط گذاشت و به همسایه جنوبی هشدار داد تا زمانی که به رزمایش های نظامی با آمریکا پایان ندهد هیچگونه مذاکرات درون کره‌ای در کار نخواهد بود.

«وون جونگ گان» مسئول میز آمریکا در وزارت خارجه کره شمالی روز گذشته (یکشنبه) با صدور بیانیه ای از رزمایش های مشترک سئول و واشنگتن به عنوان رویکردی خصمانه علیه کره شمالی نام برد و گفت: هشدار سئول به پیونگ برای پایان دادن به آزمایش‌های موشکی، یاوه‌گویی است زیرا این شلیک ها «آزمایشی برای توسعه سلاح‌های متعارف» است.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید