سرپرست وزارت آموزش‌ و پرورش گفت: سود صندوق فرهنگیان در سال ۱۴۰۲ به ۶ هزار میلیارد می‌رسد و ارزش افزوده دارایی‌های صندوق به ۷۰۰ هزار فرهنگی پرداخت می‌شود.

به گزارش سلام نو، سید جواد حسینی ظهر امروز پنجشنبه در جمع خبرنگاران به اشاره به وضعیت صندوق ذخیره فرهنگیان اظهار داشت: سود صندوق به دلیل اینکه بسیاری از شرکت ها به مرحله افتتاح می رسد افزایش می یابد.

وی یادآور شد: سال گذشته ۶۲۰ میلیارد سود صندوق ذخیره بین فرهنگیان توزیع شد که این میزان در سال ۱۴۰۲ به نزدیک به ۶ هزار میلیارد می رسد و یک سهم خوبی برای فرهنگیان است.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: سهم هر فرهنگی از صندوق ذخیره از ۲ میلیون تومان در سال ۹۲ به ۱۵ تا ۲۰ میلیون تومان رسیده است.

حسینی با اشاره به اینکه ۱۵۰ شرکت وابسته به صندوق ذخیره فرهنگیان داریم که صندوق در آن ها سهامدار است، گفت: صندوق ذخیره فرهنگیان در بیش از ۳۰ شرکت بیش از ۵۰ درصد سهامدار است و بسیاری از شرکت ها قابلیت واگذاری به خود فرهنگیان را دارند که این اقدام در دستور کار است.

وی با بیان اینکه ارزش افزوده دارایی های صندوق ذخیره فرهنگیان به قیمت روز و برای بیش از ۷۰۰ هزار فرهنگی محاسبه و پرداخت می شود، تصریح کرد: دو خواهش از فرهنگیان داریم، نخست آنکه هرچقدر سهم خود را بالا ببرند از این میزان ارزش افزوده ای که توزیع می شود بیشتر بهره مند می شوند؛ دوم اینکه وقتی بازنشست می شوند از صندوق خارج نشوند تا همچنان از این صندوق بهره مند باشند./مهر

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید