ترفندهای کوچک زبانی در استفاده از لغات در کاهش وزن، غلبه بر استرس و تقویت روابط به شما کمک می کنند. برای یادگیری واژگان و تقویت سبک زندگی از این نکات استفاده کنید.

من نمی خواهم

هنگامی که رژیم می گیریم، زبان محدود کننده ای را به کار می گیریم که ذهن اینگونه برداشت می کند ما چیزی را  می خواهیم که نمی توانیم داشته باشیم. با گفتن چون دارم رژیم می گیرم، من نمی توانم بخورم، ذهنیت خود را به آنچه که نمی توانیم داشته باشیم مشتاق می کنیم. از عادت ناسالم خودداری کنید. نویسندگان دریافتند که افرادی که در مواجهه با وسوسه از عبارت من نمی خواهم استفاده کردند و می گویند: «من برای دسر بستنی نمی خورم»، در مقایسه با افرادی که از عبارت من نمی توانم « من نمی توانم برای دسر بستنی بخورم» دارای استقلال، خودکنترلی و رفتارهای مثبت بیشتری بودند.

اگر شما می گویید من  شیرینی نمی خورم، من  دارم یاد می گیرم سالم تر بخورم، یعنی شما تصمیم گرفته اید تا سالم تر باشید. وقتی می گویید نمی توانید، زبان شما را راهنمایی می کند که فرم نیاز به پیشرفت را تقویت نکنید، بلکه از لزوم جلوگیری از بدتر شدن خودداری کنید.

گاهی، بعضی

«هیچ چیز درست پیش نمی رود! همه چیز خارج از کنترل است! » آیا این جملات برایتان آشنا است؟ هنگامی که دچار استرس می شوید، می توانید به راحتی در ذهنیت بی تفاوتی فرو بروید. اما این فقط شما را به پایین می کشاند. یک راه حل ساده: از کلمه "بعضی" استفاده کنید. به عبارت دیگر، بعضی از موارد درست پیش می روند، برخی هم اینگونه نیستند. ناگهان نیمه پر لیوان به نظر می آید. همین امر در مورد لغاتی مانند "همیشه" و "هرگز" نیز انجام می شود. این کلمات را با" گاهی "و" گهگاه "جایگزین کنید. این به شما نشان می دهد قدرت تحمل بیشتری داشته باشید و سختگیر نباشید. شما انسان بودن را می پذیرید و انسان جایزالخطا است.

من می خواهم

بسیاری از ما روز خود را با عبارت" من مجبورم" شروع می کنید. حتی اگر شما از رفتن به محل کار یا شام پختن هیجان زده نمی شوید، به جای اینکه بگویید من مجبورم این کارها را انجام دهم از عبارت من می خواهم استفاده کنید. تمرکز خود را به جنبه های مثبت آن چیزها معطوف کنید. عبارت من مجبورم مقاومت و  ذهنیت منفی را ایجاد می کند. با تغییر کلمات من مجبورم به  "من می خواهم" فوراً جنبه منفی را به مثبت تغییر می دهید.

متاسفم

عذرخواهی برای بسیاری از ما آسان نیست، و در بعضی موارد، از عهده سرزنش و یا تقصیر برآمدن موجب احساسات ناخوشایند می شود.  اما در بیشتر موارد، کلمات خاصی که شما برای عذرخواهی از شخص استفاده می کنید، از اهمیت کمتری برخوردار است. به عبارت دیگر، اگر شما دقیقاً مطمئن نیستید چه بگویید، عبارت ساده "متاسفم" می تواند تأثیرات عمیقی داشته باشد. اما به یاد داشته باشید واقعی معذرت خواهی کنید: جای تعجب نیست که عذرخواهی های نادرست موقعیت را بدتر می کنند.

متشکرم

تحقیقات زیادی انجام شده است که چرا مردم به ویژه زنان، متأسفانه تمایل ندارند تعریف و تمجید را بپذیرند. آیا این سناریو به نظرتان آشنا می رسد؟ شخصی می گوید: "من لباس شما را دوست دارم." شما می گویید: "اوه؟ من سالها است آن را داشته ام. یا  "کاش اینقدر راحت نبود. یا "شما اینطور فکر می کنید؟ من که از این رنگ خوشم نمی آید!"

ما تمایل داریم که تعریف و تمجید را منحرف کنیم، و اغلب خودمان را در این روند شرمنده می کنیم. با روش بهتری پاسخ بدهید: به چشم های شخص نگاه کنید و به سادگی بگویید "متشکرم".

نه، من نمی خواهم

شما به دلیل کمبود وقت، پول و علاقه زیاد آدم بدی نیستید -گفتن بله به همه چیز شما را دچار سستی می کند. اما  اینکه چطور  می گویید "نه" می تواند تفاوت بزرگی ایجاد کند، به دلیل اینکه گفتن نه احساس بدی در شما به وجود می آورد، این موجب آسان تر شدنش نمی شود، حتی وقتی که نباید نه می گفتید.  وقتی نمی خواهید به مراسمی بروید، دروغ گفتن یا عذرخواهی آسان است، مثلاً می گویید: من نمی توانم بیایم، با اینکه از لحاظ فنی این  توان را دارید. در عوض،  بگویید"من نمی خواهم"، که به شما اجازه می دهد بر انتخاب خود مالکیت داشته باشید.

نه هنوز

این عبارت را به پایان جملاتی که به کار می برید، بیافزایید. و از عبارت من نمی توانم بپرهیزید.

می توانی به من کمک کنی؟

وقتی به کمک نیاز دارید، از دیگران بخواهید تا به شما کمک کنند. فراموش نکنید وقتی مشکلتان برطرف شد، از آن شخص تشکر کنید.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید