قهوه یک مورد ضروری روزانه، برای 63 درصد آمریکایی ها در سال است. این تعداد از سال 2017  تا این حد زیاد بوده است. مصرف قهوه به دلیل فواید بیشمار آن مانند: مانع شدن از آسیب دیدگی DNA ، افزایش انرژی برای انجام کارهای روزانه و حتی بیدار نگه داشتن شما برای شیفت های کاری شبانه انجام میدهد.

اما اگر این کار ساده را انجام دهید بهتر برای بدنتان عمل می کند:

خوردن قهوه در صبح زود

نوشیدن قهوه با معده خالی یا صبح زود قبل از صبحانه، سطح کورتیزول را در بدن شما افزایش میدهد. از لحظه ای که چشم خود را در صبح باز می کنید، بدن شما شروع  به آزاد کردن کورتیزول می کند، هورمونی که مسئول تنظیم عکس العمل سیستم ایمنی، سوخت و ساز بدن و عکس العمل های استرسی است.

اگر بدن خود را در حالی که کورتیزول در اوج است، با کافئین پمپ کنید، بدن خود را در معرض استرس بیشتری قرار می دهید. در یک مطالعه مقدماتی که ترجیحاً نوشیدنی های کافئین دار را در بین دانشجویان پزشکی ارزیابی کرده است، مشخص شد که 25  درصد دانشجویان صبح با معده خالی قهوه می نوشند. در حالی که آنها باید سعی کنند در بهترین زمان روز یک فنجان قهوه بنوشند.

در این مطالعه مشخص شد، این دانشجویان در معرض خطر افزایش تغییرات خلقی و تأثیرات احتمالی طولانی مدت بر سلامتی شان قرار دارند. به این دلیل که قهوه اسید موجود در شکم شما را تحریک می کند و محیط اسیدی تری ایجاد می کند.

اثرات نوشیدن قهوه با شکم خالی

نوشیدن قهوه با شکم خالی می تواند اثرات تحریک کننده را بیشتر کند، زیرا هیچ چیزی برای رقابت با جذب آن وجود ندارد. بنابراین، شکم پر برای مهار مقدار اسید تولیدی معده بسیار حیاتی است. از آنجا که قهوه اسید معده شما را تحریک می کند، به احتمال زیاد شما را دچار سوزش قلب و حتی زخم معده می کند.

اثرات نوشیدن قهوه بر خلق و خو

واضح است که مصرف قهوه با شکم خالی بر سلامت جسمی تأثیر می گذارد. اما  قهوه بر سلامت روان نیز تأثیر دارد. تولید بیش از حد اسید در معده می تواند باعث نوسانات خلقی، لرزش و سایر علائم شود. علاوه بر این، مطالعاتی صورت گرفته است که افزایش اسید معده را به اضطراب و افسردگی مرتبط می کند. به خصوص هنگامی که مقدار زیادی قهوه مصرف شود.

کافئین و مضرات آن

مطالعات نشان می دهد که کافئین علائم اضطراب و حتی حملات هراس را تکرار می کند. این علائم می تواند شامل: بی قراری، لرزش ، صورت برافروخته و سرعت بالای ضربان قلب باشد. و اگر شما در حال حاضر مستعد اضطراب هستید، در برابر اثرات قهوه نیز آسیب پذیرتر هستید. محدودیت های خود را بشناسید تا بتوانید آنچه را که قهوه برایتان به وجود می آورد تجربه کنید، زیرا این دقیقاً همان اتفاقی است که هنگام نوشیدن قهوه برای بدن می افتد .هرچند خوردن قهوه بعد از نهار و به عنوان یک سرگرمی بین روز و بعد از وعده های غذایی می تواند بسیار آرامبخش و دلپذیر باشد و نمی توان آن را کلا از زندگی حذف کرد.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید