زلمای خلیلزاد نماینده ویژه آمریکا در امور افغانستان که در مذاکرات صلح با طالبان بو، آنجا را به طور غیرمنتظره ترک کرد و در میانه تشدید تنش‌ها میان هند و پاکستان در کشمیر، به دهلی نو رفت.

به گزارش سلام نو، هند با حکم ریاست جمهوری وضعیت ویژه جامو و کشمیر را لغو کرد که این منطقه مور مناقشه را به دو بخش جامو و کشمیر تقسیم کرد. پارلمان هند نیز با ۱۲۵ راس مثبت در برابر ۶۱ رای منفی این طرح را تایید کرد. دهلی نو اندکی پس از اعلام این تصمیم ۸۰۰۰ نیرو به نیروهای خود در این منطقه افزود.

در همین حال، زلمای خلیلزاد، نماینده ویژه آمریکا در امور افغانستان که در دور هشتم مذاکرات با طالبان به سر می‌برد، به دهلی نو سفر کرد.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، خلیلزاد خاطرنشان کرد که مذاکرات تیم او با طالبان همچنان در جریان است و آنها در حال بررسی جزییات فنی هستند.

نماینده آمریکا افزود: تیم من و نمایندگان طالبان بررسی جزییات فنی و گام‌ها و ساز و کار مورد نیاز برای اعمال موفقیت آمیز این توافق چهار بخشی را ادامه خواهند داد.

وزیر امور خارجه پاکستان هفته گذشته اظهار کرد، روند صلح افغانستان از نزاع کشمیر جدا نیست زیرا وضعیت مرزهای شرقی و غربی پاکستان به یکدیگر مرتبط است.

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا نیز اواخر ماه ژوئیه برای میانجی‌گری در مساله نزاع کشمیر میان هند و پاکستان ابراز تمایل کرد.

عمران خان، نخست وزیر پاکستان روز یکشنبه گفت، زمان آن رسیده که ترامپ در این نزاع میانجی‌گری کند./ایسنا

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید