مشاور رهبر انقلاب در دیدار با  «نصر الشمری» و هیئت همراه گفت: هیچ قدرتی توانایی ایستادگی در برابر ایران و عراق متحد را ندارد

به گزارش سلام نو، علی‌اکبر ولایتی امروز در دیدار با هیات جنبش النجباء عراق ضمن ابراز خرسندی از این ملاقات گفت: ما به عراق به عنوان کشوری دوست و برادر  نگاه می‌کنیم. وجود جنبش النجباء در کشور عراق، بسیار مهم و ارزشمند است و افتخار می کنیم که چنین جنبش مومنی توانسته بعد از گذشت سال‌های متمادی در حفظ  استقلال و عزت عراق نقش داشته باشد.

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل افزود: تا زمانی که ایران و عراق در کنار یکدیگر هستند و جبهه مقاومت وجود دارد، هیچ قدرتی، توانایی ایستادگی در برابر آن ها را ندارد.

وی با اشاره به اقدامات مثبت نخست وزیر عراق گفت: نخست وزیرعراق، در برابر زیاده خواهی های دولت‌های بیگانه از جمله آمریکا، به خوبی ایستادگی کرده و امروز کشور عراق افتخار جهان عرب و جهان اسلام محسوب می شود و از ظرفیت‌های بی نظیری برخوردار است.

مشاور مقام معظم رهبری با بیان این که جنبش النجباء با کمک همه گروه های عراقی توانسته است دست آمریکایی‌ها و بیگانگان را از عراق کوتاه کند، تصریح کرد: این جنبش یکی از محورهای اصلی جبهه مقاومت محسوب می شود که اجازه نداده بیگانگان، صهیونیست ها و مثلث ارتجاع در امور داخلی دخالت کنند و این خواسته مردم عراق است.

ولایتی تاکید کرد: دولت و ملت ایران و عراق در کنار یکدیگر هستند و به امید خدا پیوستگی دو ملت هر روز بهتر و قوی تر خواهد شد.

پس از پایان این دیدار «نصر الشمری» معاون دبیرکل و سخنگوی جنبش النجباء عراق با حضور در جمع خبرنگاران، ضمن مثبت ارزیابی کردن این دیدار گفت: امروز این افتخار را داشتیم که با یکی از چهره های برجسته جمهوری اسلامی ایران دیدار کنیم و ایران توانسته تمامی پیروزی ها را در سطح منطقه و جهان به مرحله ظهور برساند.

وی افزود: همه مسلمانان جهان نسبت به پیروزی‌های ایران آگاه هستند و به این موضوع افتخار می کنند. کشورهای جهان اسلام پس از گذشت سال‌های متمادی که استکبار جهانی آن ها را مستضعف می دانست و به خود اجازه می داد که تمامی ثروت‌های آن ها را در اختیار بگیرد، امروز جایگاه خودشان را باز یافته‌اند.

معاون دبیرکل و سخنگوی جنبش النجباء افزود: ما به سخنان دکتر ولایتی گوش دادیم و مطالب بسیار ارزشمند و سودمندی را درباره مسائل سیاسی و چالش‌های منطقه و محور مقاومت که جمهوری اسلامی ایران منشا اصلی آن است، کسب کردیم و همواره اعلام کردیم که کشور عراق هرگز نمی تواند پایگاهی برای نیروهای استکبار باشد و از طریق عراق بخواهند جمهوری اسلامی ایران را مورد هدف قرار دهند؛ ما با تمام توان خود برای مقابله با چنین پروژه شومی ایستاده ایم و مبارزه می کنیم.

وی تصریح کرد: رابطه و پیوند برادری میان دو ملت ایران و عراق از سطح بسیار بالایی برخوردار است چرا که برای این موضوع عوامل بسیار گسترده ای وجود دارد و هیچ قدرتی نمی تواند در پیوند برادری و رابطه مستحکم میان ایران و عراق اخلال ایجاد کند.

براساس این گزارش، ولایتی همچنین در جمع خبرنگاران با بیان که جنبش النجبا در کنار سایر مبارزان عراقی توانسته‌اند داعش را شکست دهند و موجب حفظ تمامیت ارضی کشور عراق شده‌اند، گفت: جنبش النجباء همچنان سربلند و پیشتاز در حمایت از مردم عراق و جبهه مقاومت است.

ولایتی تاکید کرد: امروز رابطه میان ایران و عراق به عنوان دو ملت برادر از سطح بسیار بالایی برخوردار است، کمتر کشوری در جهان وجود دارد که به اندازه دو ملت ایران و عراق، مشترکات متعدد داشته باشند  و علی رغم هشت سال جنگی که از سوی بیگانگان و رژیم بعث عراق بر دو ملت تحمیل شد، روابط میان دو کشور بسیار خوب و سازنده است. زمانی که ملت عراق از شر رژیم بعث آزاد شد، توانست با تلاش های زیاد مقابل بیگانگان بایستد و در مقابل زیاده خواهی های مثلث صهیونیسم و ارتجاع ایستادگی کند. ایران و عراق همچنان در کنار یکدیگر در جهت تقویت جبهه مقاومت تلاش می کنند و در آینده شاهد روابط مستحکم تری میان دو ملت خواهیم بود./ ایسنا

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید