بسیاری از افراد حساسیت های ویژه ای نسبت به استفاده از دستشویی های عمومی دارند و به صورت ویژه در هنگام استفاده از توالت فرنگی دوست دارند از کاورهای یکبار مصرف استفاده کنند تا دچار بیماری های عفونی نشوند. اما این حرف تا چه حد صحت دارد؟ و آیا نگرانی های ما در این مورد حقیقت دارد و در همه جا و هنگام مسافرت باید با خود، کاور توالت فرنگی همراه داشته باشیم؟

با عرض پوزش، یک کاغذ نازک و شل از شما در برابر میکروب ها محافظت نمی کند. اما خیلی نگران نباشید، احتمال کمی وجود دارد که توالت عمومی منبع بیماری خاصی برای شما باشد. توالت فرنگی ها وسیله ای برای انتقال هیچگونه عامل عفونی نیستند. شما هیچ مریضی از طریق آنها نمی گیرید.

دلیل اینکه بسیاری از افراد احساس می کنند به استفاده از روکش توالت فرنگی نیاز دارند، به این دلیل است که زمانی اعتقاد بر این بود که صندلی های توالت راهی برای انتقال عفونت های دستگاه گوارش و مقاربتی است. اما، طبق گزارشات تحقیقاتی مختلف ، شواهد واقعی زیادی برای اثبات این امر وجود ندارد.

بنابراین، مردم اکنون، از آسترها (کاور) ویژه در توالت های عمومی استفاده می کنند تا کمی احساس تمیزی کنند. این بدان معنا نیست که هیچ گونه میکروبی روی توالت ها وجود ندارد. اکثر باکتری های رایج موجود در توالت فرنگی ها میکروب های پوستی هستند، که اکثر افراد از قبل دارای آن هستند، بنابراین خطری ندارند. همچنین ، هر زمان که توالت را شستشو دهید، میکروب ها در هوا رها می شوند (آنها می توانند تا دو متر حرکت کنند). بنابراین ، روکش توالت فرنگی مانعی اندک است.

اما مردم چندین اشتباه اساسی را انجام می دهند که باعث به خطر افتادن تأثیر پوشش توالت فرنگی می شود. در اینجا به مواردی که باید از آنها جلوگیری کرد، اشاره می کنیم:

1-کاور از وسط پاره شود و بیرون بیفتد.

2-کاور را اشتباه قرار دهید، بنابراین کاور به جای جلو در پشت آویزان شود.

3- کاور نباید بیرون بزند، نکته این است که کاور درون آب فرو می رود، بنابراین هنگام شستشو می چرخد و به دست نیاز نیست.

روکش توالت فرنگی جاذب است و باکتری ها و ویروس ها بسیار ریز هستند و می توانند از سوراخ های نسبتاً بزرگی در کاغذ عبور کنند. بنابراین یک روکش توالت فرنگی مانع از انتشار میکروب ها نمی شود ، اما بعید است شما از لمس یک توالت فرنگی بیمار بشوید.

میکروب ها اساساً در سراسر توالت کمین می کنند و بهترین راه برای محافظت از خود در برابر آنها شستن دست ها است. استفاده از صابون و آب گرم برای شستشوی دست ها بسیار موثرتر است. بنابراین ، دفعه بعد که به توالت می روید، با خیال آسوده می توانید کاور را نادیده بگیرید. علاوه براین، چیزهای دیگری که روزانه از آنها استفاده می کنید از توالت فرنگی کثیف تر هستند. یکی از این نمونه ها صفحه تلفن همراه شما است  که با خیال آسوده و حتی هنگام غذا خوردن از آن استفاده می کنید و دیگری محیط باشگاه های ورزشی است که می تواند میکروب هایی بیش از نگرانی های شما داشته باشد.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید