آیا از مسواک زدن دندانهایتان دو بار در روز امتناع می ورزید و حتی  یک بار در روز نیز مسواک زدن برایتان سخت است؟ آیا یک سیگاری قهاری هستید و زمان برای مسواک زدن بعد از خوردن قهوه را ندارید؟ ژنتیک نیز در این زمینه نقش اساسی دارد و بعضی از مردم از دندان های سفید طبیعی برخوردارند. دندان های این افراد ضخیم تر از دیگران است در نتیجه ظاهر سفید تری دارند.

ولی اگر شما از افرادی هستید که مشکلات دندان دارید و دندان پزشک رفتن برایتان خوشایند نیست؛ نیازی نیست که وقت زیادی صرف این کار کنید و هزینه زیادی بپردازید. محصولات زیادی برای سفید کردن دندان هایتان در فروشگاه ها وجود دارد و حتی اگر بودجه آنها را هم ندارید درمان های خانگی هم فوق العاده تأثیر گذار هستند.

اولین روی دیگران، مهم ترین تأثیر است و دندان ها نقش اساسی را در مورد توجه قرار گرفتن ایفا می کنند. پس، با درمان هایی که به شما ارائه می دهیم بر روی چهره خود لبخند بنشانید.

لایه مینا سخت ترین و بیرونی ترین لایه دندانی است و در معرض فرسایش قرار دارد. اول از همه شما باید از عادت های بد مانند نوشیدن مشروبات الکلی، سیگار کشیدن و کافئین که مهم ترین عوامل ایجاد لکه داندان هستند، دست بردارید. باضد عفونی کردن دندان ها، محصولات سفید کننده دندان دارای مواد سخت هستند که موجب از بین رفتن مینا دندان می شوند و حساسیت دندان ها را به گرما و سرما افزایش می دهند و باعث سوزش لثه می شوند.

بی کربنات سدیم و پراکسید هیدروژن

آیا تا به حال فکر کرده اید چرا بی کربنات سدیم ماده عمده خمیردندان است؟ زیرا، بی کربنات سدیم یک ماده تمیز کننده و سفیدکننده طبیعی است که با لکه ها می جنگد. اما در طول هفته فقط چند بار استفاده می شود و پاک کنندگی بی کربنات سدیم مینای دندان را از خراب شدن دور می کند. بی کربنات سدیم لکه ها را از سطح دندا ها پاک می کند در حالی که پراکسید هیدروژن دندان ها را سفید می کند. فقط از 2-3 درصد رقیق شده این محلول استفاده کنید، زیرا اگر در غلظت بالا استفاده شود برای دندان ها مضر است. به میزان مساوی از پراکسید هیدروژن و آب در دهان خود بگیرید و از قورت دادن آن خود داری کنید. با اضافه کردن 2 قاشق بی کربنات سدیم و چند قطره پراکسید هیدروژن خمیردندان خود را قوی تر کنید. خاصیت ضد باکتری پراکسید هیدروژن دهان و لثه شما را تمیز نگه می دارد.

این میوه ها را بخورید

میوه یک سفید کننده قوی برای دندان ها است. اسید موجود در میوه های جویدنی و ترد اسید را از سطح دندان ها پاک می کند. بنابراین مصرف میوه ها به عنوان میان وعده زردی دندان ها را می زداید. سیب، گلابی و توت فرنگی شناخته ترین میوه ها برای سفید کردن دند ان ها هستند. آدامس جویدن و کشمش موجب ترشح بزاق دهان می شود که تمام لکه های غذارا از بین می برد. افرادی که آجیل و دانه ها بیشتر مصرف می کنند دندان های سفید تری  دارند، زیرا بافت ساینده دانه های آفتاب گردان، دانه های کدو تنبل، پسته و غیره مانند یک لایه بردار برای دندان ها کار می کند و لکه ها را از بین می برد.

روغن کشی دندان ها

روغن نارگیل خاصیت ضد باکتری دارد که موجب سفیدی دندان ها می شود. روغن کشی یک تکنیک آریوئیدی قدیمی است که آفت را دور می کند. علاوه براین، این عمل سموم را حذف می کند و کمک شایانی در سلامتی کلی دندان های شما دارد. چند قاشق چای خوری روغن نارگیل طبیعی مانند یک دهانشویه هر روز صبح به مدت 10 دقیقه در دهان بگذارید و سپس آن رابیرون بریزید.

پوست موز و پرتقال

موز سرشار از پتاسیم، منیزیم، منگنز و مواد معدنی دیگری است که موجب سفید شدن دندان ها می شوند. همچنین، این مواد معدنی جذب مینای دندان می شوند. با مالش پوست موز روی دندان ها، دندان های سفید همیشگی داشته باشید. پوست موز را روی دندان ها بمالید و بجوید تا دندن هایتان سفید شود.

پوست پرتقال هم برای این منظور کاربرد دارد. پرتقال غنی از ویتامین C و مواد فعال در درون آن به نام لیمونن موجب سفید شدن دندان ها می شود.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید