نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: طرح راه آهن چابهار - زاهدان یکی از طرح‌های بسیار مهم برای کشور است که از چابهار به زاهدان و از زاهدان به شبکه سراسری متصل خواهد شد.

به گزارش سلام نو، نوبخت هدف از این سفر را بازدید، ارزیابی و توافق جهت اتمام این طرح عنوان کرد.

نوبخت همچنین افزود: چابهار تنها بندر اقیانوسی ما برای حمل و نقل کالاهاست و این امکان را به ما می‌دهد که بدون مسیرهای تنگه هرمز، خلیج فارس، هرمزگان یا بوشهر مستقیم کالا را از اقیانوس به چابهار وارد کنیم و چابهار می‌تواند با اتصال به زاهدان این مشکل را مرتفع کند.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور همچنین تصریح کرد: چابهار می‌تواند در کریدور جنوب به شمال و شرق قرار گیرد و از آنجایی که بندر چابهار از جمله بنادری است که تحریم نیست، باید از این فرصت طلایی به بهترین نحو استفاده کنیم.

این مقام مسئول همراهی سردار محمد فرمانده قرارگاه را در این سفر نقطه عطفی جهت توافق برای پایان این طرح تا سال آینده یا اوایل سال ۱۴۰۰ عنوان کرد و گفت: با بررسی‌های بعمل آمده به همراه فرمانده قرارگاه به عنوان مجری این طرح با توجه به امکان اتمام این پروژه تا سال آینده و اوایل سال ۱۴۰۰ مقرر شد سازمان برنامه و بودجه با همت بیشتری پیگیر منابع مالی این طرح گردد و منابع مالی این طرح را از سوی دولت تقبل کند و با تعهد دو جانبه سازمان برنامه و بودجه از سوی دولت و قرارگاه از طرف مجری این پروژه را تا زمان مقرر به اتمام برساند.

وی ابراز امیدواری کرد که با توجه به اهمیت این موضوع تا اوایل سال ۱۴۰۰ مژده افتتاح این پروژه را به ملت بزرگ ایران بدهیم./ایسنا

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید