به گفته سید حمید موسوی، شهردار منطقه یک قرار است به منظورانتقال سرمایه‌گذاری از بخش مسکن به گردشگری طرح توسعه تله‌کابین توچال به دربند کلید بخورد.

شهردار منطقه یک اعلام کرد: سرمایه‌گذاری از بخش مسکن به گردشگری با اجرای فاز مطالعاتی طرح اتصال تله کابین توچال به دربند، رینگ گردشگری شمال تهران را توسعه می‌دهد.

به گزارش سلام نو، سید حمید موسوی در جلسه با مدیرعامل و اعضای هیات مدیره شرکت سهامی توریستی ورزش های کوهستان با اعلام خبر فوق اظهار کرد: توسعه گردشگری در شمال تهران بهترین راه برای جذب سرمایه گذاری در این منطقه از بخش مسکن به گردشگری است.

وی گفت: با توجه با شرایط و ظرفیت‌های مختلف گردشگری، فرهنگی ، مذهبی و اجتماعی در شمال تهران و وجود برخی محدودیت‌های ترافیکی استفاده از مدهای جدید حمل و نقلی بر جاذبه‌های گردشگری این منطقه می افزاید بر همین اساس طرح پیاده راه سازی حدفاصل دربند تا سربند و تجهیز آن به عنوان گذرگاه پیاده و پلازای شهری و استفاده از ماشین‌های برقی در این محدوده یکی دیگر از طرح های قابل اجراست که مطالعات آن در حال انجام است.

موسوی با بیان اینکه طرح جامع گردشگری دربند با پیش بینی دراز مدت مبتنی بر ارائه خدمات ایمن با تکیه بر دانش روز و ایجاد فضای حداکثری ایمن و مفرح باید مورد بررسی قرار گیرد، افزود: ایمن سازی جداره‌ها و گذرهای عابر پیاده در مسیر کوهنوردی دربند برای حضور بیشتر خانواده‌ها قبل از شروع فصل بارش در دستور کار قرار دارد.

شهردار منطقه یک پیش از این اتصال پارکینگ نمایشگاه بین المللی را به عنوان پایانه گردشگری با استفاده از مدهای جدید حمل و نقلی چون منوریل و ... به توچال را از طرح‌های سرمایه گذاری توسعه رینگ گردشگری دانست که با انعقاد قرارداد احداث ایستگاه مترو در این پایانه این طرح وارد فاز مطالعاتی شده است./ایسنا

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید