۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۸
کد خبر: 24463209

سندروم خستگی مزمنfatigue syndrome Chronic  یا خستگی مفرط یک اختلال پیچیده است که فرد در این نوع بیماری دارای خستگی مفرط است که خستگی فرد با انجام فعالیت های فیزیکی و روحی می تواند افزایش پیدا کند و با خوابیدن بهبود پیدا نمی کند.

برای سندروم خستگی مزمن دلیل مشخصی وجود ندارد و عفونت های ویروسی و استرس های روحی روانی می توانند باعث بدتر شدن سندروم خستگی مزمن شوند و برخی از پزشکان دلایل مختلفی را باعث به وجود آمدن سندروم خستگی مزمن می دانند.

بسیاری از افراد تحت تأثیر بیماری سندروم خستگی مزمن هستند که باعث می شود نتوانند فعالیت های روزانه خود را انجام دهند به طوری که نمی توانند از تخت خواب خود بلند شوند.

برخی از افرادی که به سندروم خستگی مزمن مبتلا هستند  برایشان دشوار است که فعالیت های روزانه انجام دهند و علت این که برخی از افراد به این بیماری مبتلا می شوند نامشخص است. برخی از افراد هنگامی که بدنیا می آیند مستعد مبتلا شدن به اختلال خستگی مزمن هستند که سپس با برخی از دلایل این اختلال تشدید پیدا می کند.

یکی از دلایل تشدید پیدا کردن سندروم خستگی مزمن عفونت های ویروسی هستند.

برخی از افراد هنگامی که به یک بیماری ویروسی مبتلا می شوند دچار خستگی مفرط می شوند و این شرایط را تجربه می کنند که محققان یکی از دلایل به وجود آمدن سندروم خستگی مزمن را عفونت های ویروسی می دانند. این ویروس های مشکوک ویروس اپشتاین بارEpstein-Barr ویروس هرپس انسانی نوع ۶  و...هستند.

یکی دیگر از دلایل تشدید پیدا کردن سندروم خستگی مزمن، ضعف در سیستم ایمنی است. افرادی که به سندروم خستگی مفرط مبتلا هستند سیستم ایمنی بدن آن ها ضعیف است اما هنوز مشخص نیست که آیا افرادی که سیستم ایمنی ضعیفی دارند به سندروم خستگی مزمن مبتلا می شوند یا خیر؟!

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید