۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۵
کد خبر: 24354399

‌معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی البرز گفت: نوسانی که در قیمت مرغ ایجاد شده طبیعی است و غیرقابل کنترل محسوب نمی‌شود، طی روزهای آتی قیمت مرغ کاهش پیدا خواهد کرد.

به گزارش سلام نو، نادر تقی‌زاده در خصوص نوسانات اخیر قیمت مرغ و افزایش قیمت در بازار مصرف گفت: به خاطر افزایشی که در مدت اخیر در قیمت گوشت قرمز رخ داده، مصرف‌کنندگان به سمت گوشت سفید و عمدتاً مرغ سوق پیدا کرده‌اند و همین باعث افزایش تقاضا برای مرغ شده است.

تقی‌زاده افزود: بنابراین افزایش قیمتی که اخیراً در قیمت مرغ شاهد هستیم ناشی از افزایش تقاضا برای این کالاست و از نظر تولید با مشکلی مواجه نیستیم.

‌معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی البرز در ادامه با بیان اینکه هزینه‌های تولید مرغ هم در این مدت بالا رفته است، گفت: قیمت‌های امروز متأثر از رخدادهای دو ماه گذشته است.

این مسئول خاطرنشان کرد: در حال حاضر قیمت مرغ زنده 9900 تا 10 هزار تومان و قیمت مرغ در کشتارگاه 13 هزار و 660 تومان است، فروشنده مجاز است این مرغ را با پنج درصد افزایش به اضافه هزینه حمل و نقل به دست مصرف کننده برساند.

وی ادامه داد: این نوسانی که ‌اخیراً در قیمت مرغ ایجاد شده طبیعی است و غیرقابل کنترل محسوب نمی‌شود بنابراین طی روزهای آتی قیمت مرغ کاهش پیدا خواهد کرد، همانطور که طی دو ماه گذشته قیمت مرغ از قیمت مصوب هم کمتر بود و دولت برای استفاده در مقاطع پرمصرف مثل زمان بازگشت حجاج خرید تضمینی انجام داد.

‌معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی البرز در پایان اعلام کرد: فقط 30 درصد مرغ مورد نیاز البرز در داخل استان تولید و 70 درصد آن از دیگر مناطق کشور به استان وارد می‌شود اما استان در زمینه تولید تخم مرغ از مناطق غنی کشور به شمار می‌رود./ایسنا

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید