۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۱:۴۵
کد خبر: 24285447

گمانه زنی ها حاکی از این است که قیمت مرغ تا نیمه شهریور ماه حداکثر 5 درصد بالا و پایین شود. طبق گفته عضو هیئت مدیره کانون سراسری مرغداران گوشتی  فروش مرغ با نرخ بیش از ۱۴ هزار و ۵۰۰ تومان نامتعارف است.

به گزارش سلام نو، با توجه به شرایط کنونی عرضه و تقاضا پیش بینی می‌شود که قیمت مرغ تا ۱۵ شهریور با تلورانس ۵ درصدی در بازار روبرو شود.

برومند چهارآیین عضو هیئت مدیره کانون سراسری مرغداران گوشتی درباره آخرین تحولات بازار مرغ اظهار کرد: امروز متوسط نرخ هر کیلو مرغ زنده درب مرغداری ۱۰ هزار و ۲۰۰ تا ۱۰ هزار و ۵۰۰ و مرغ آماده به طبخ در خرده فروشی‌ها ۱۴ هزار و ۵۰۰ تومان است.

وی فروش مرغ با نرخ بیش از ۱۴ هزار و ۵۰۰ تومان را نامتعارف دانست و گفت: هم اکنون هر کیلو مرغ گرم در برخی خرده فروشی‌ها با قیمت ۱۶ تا ۱۸ هزار تومان عرضه می‌شود که این نرخ جفا در حق مصرف کننده است که نهادهای ناظر بازرسی وزارت صمت باید نظارت خود بر خرده فروشی‌ها را افزایش دهند تا برخی مغازه داران نتوانند با سو استفاده از شرایط بازار یک شبه بدون هیچ زحمتی سودهای میلیاردی به جیب بزنند و در مقابل تولیدکنندگان مرغ تولیدی خود را تنها با ۱۰ درصد سود عرضه کنند.

چهار آیین کشش بازار، کاهش وزن گیری لاشه ناشی از تنش‌های گرمایی، ازدیاد تلفات و افت کیفیت نهاده‌های دامی به سبب استاندارد نبودن شرایط ذخیره سازی را از جمله علل گرانی قیمت مرغ در بازار برشمرد و افزود: با توجه به شرایط کنونی عرضه و تقاضا پیش بینی می‌شود که قیمت مرغ تا ۱۵ شهریور در همین حد باقی بماند یا حداکثر با تلورانس ۵ درصدی در بازار روبرو شود.

عضو هیئت مدیره کانون سراسری مرغداران گوشتی با اشاره به اینکه مسئولان دولتی دچار استانداردهای ۲ گانه هستند، بیان کرد: در شرایطی که تولیدکنندگان به سبب نبود برنامه ریزی مناسب با مازاد تولید مواجه هستند، تمامی مقامات بحث عرضه و تقاضا را مطرح می‌کنند، اما در زمان کمبود عرضه اعتقادی به این موضوع ندارند.

وی درباره آخرین جزئیات بازار نهاده‌های دامی گفت: اگرچه قیمت نهاده‌های دامی در بازار آزاد تا حدودی معتدل شده است، اما هنوز با نرخ مصوب دولتی فاصله دارد.

چهار آیین نرخ کنونی هر کیلو کنجاله سویا در بازار آزاد را ۳ هزار و ۱۰۰ تا ۳ هزار و ۲۰۰ و ذرت را یک هزار و ۵۰۰ تا یک هزار و ۷۰۰ تومان اعلام کرد.

این مقام مسئول در پایان با انتقاد از بازار آشفته سایر نهاده‌های تولید افزود: هم اکنون ریز مغذی ها، واکسن، لیزین و متیونین در سایه کمبود نظارت دستگاه‌های متولی با نرخ‌های گزافی در بازار عرضه می‌شود که این امر بر افزایش هزینه‌های تولید دامن می‌زند./باشگاه خبرنگاران

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید