جواد کاظم نسب عضو مجمع نمایندگان استان خوزستان گفت: ارائه تسهیلات به مردم سیل‌زده خوزستان ، پرداخت وام کشت محصول به کشاورزان و وام معیشت به خانوارها آغاز شده است.

به گزارش سلام نو، جواد کاظم نسب درباره آخرین وضعیت مناطق سیل‌زده استان خوزستان گفت: خوشبختانه هم‌اکنون به مردم سیل‌زده وام پرداخت می‌شود و اعتبار مناسبی بابت کمک‌های بلاعوض به استان خوزستان رسیده و طبق پرونده‌هایی که تشکیل شده به کشاورزان پرداخت می‌شود.

این عضو مجمع نمایندگان استان خوزستان تاکید کرد: تعداد کمی از اراضی هست که هنوز آب در آن وجود دارد که نیاز به تخلیه دارد تا کشاورزان آمادگی لازم را برای کشت محصول پیدا کنند. هنوز مقداری آب وجود دارد و نم نیست چراکه نم در گرمای خوزستان ظرف یک‌ ساعت از بین می‌رود.

این عضو فراکسیون امید مجلس تاکید کرد: اخیرا در رابطه با آب‌بهای کشت شلتوک مبلغ نامتعارفی را اعلام کردند و کشاورز را ملزم به پرداخت آن مبلغ کرده بودند که اعتراض ما را به همراه داشت. دو هفته گذشته نیز در کمیسیون کشاورزی به اتفاق وزیر نیرو در این رابطه صحبت کردیم و سعی بر این شد که این مبلغ همچون گذشته اخذ شود.

این نماینده مجلس دهم تصریح کرد: قرار است بخش‌نامه‌ای از هیات وزیران درخصوص بخشش آن آب‌بهایی که سیل‌زده‌ها قبلا داده بودند و الان متضرر شده‌اند بیاید، تا کشاورزان فقط این مبلغ را پرداخت کنند یعنی مبلغی اضافه بر مبلغ پارسال نباشد.

نماینده مردم اهواز در تشریح جزئیات وام پرداختی به سیل‌زدگان گفت: بر اساس هر هکتار پنج میلیون تومان به عنوان وام قرض‌الحسنه داده می‌شود که با سود چهار یا شش درصد داده می‌شود و آن مبلغ بلاعوض هم دوباره بر اساس هر هکتار پنج میلیون تومان پرداخت می‌شود.

این عضو کمیسیون کشاورزی مجلس خاطرنشان کرد:‌ این میزان وام کافی است و تبصره‌ای هم لحاظ شده که اگر این مبلغ میزان خسارت را کفاف نکرد باز هم مبالغ دیگری پرداخت شود.

وی در پاسخ به این سوال که آیا به خانه‌های سیل‌زده هم وام تعلق می‌گیرد؟، گفت: بله، بنیاد مسکن ورود پیدا کرده و هر خانواده را بررسی کردند و تاکنون یک وام معیشتی به خانواده‌ها پرداخت شده و قرار است وام ساخت هم پرداخت شود.

کاظم‌نسب با اشاره به اقدامات در دست اجرا برای مردم مناطق سیل‌زده گفت: این فعالیت‌ها در حال انجام است اما هنوز ایده‌آل و صددرصد نیست./ایلنا

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید