پیشکسوت فوتبال ایران با باین اینکه اگر تیم ملی نتیجه هم بگیرد، نمی‌گویم نتیجه‌ کاذبی است ولی فریب دهنده است، گفت: تیم‌ملی ما برای بازیکنان ما دوره آمادگی لازم را انجام نداده‌ است.

به گزارش سلام نو، بیژن ذوالفقارنسب پیشکسوت فوتبال ایران   درباره شرایط آماده‌سازی ایران برای مسابقات جام ملت‌ها آسیا گفت: معمولا در دنیای فوتبال، کشورهایی که به جام‌جهانی راه پیدا می‌کنند، بعد از جام‌جهانی یک پوست اندازی و تغییر نسل انجام می‌دهند و خون جاری تیمشان را پالایش می‌دهند. ما این مساله را در بسیاری از کشورها شاهد هستیم. در فوتبال کشور ما به چنین فلسفه‌ای نه از جانب فدراسیون فوتبال و نه از کادر تیم ملی به وقوع نمی‌پیوندد. در نتیجه خواهید دید که تیم‌هایی مثل کره‌جنوبی، ژاپن، استرالیا و حتی عربستان که در جام جهانی حضور داشتند با یک ترکیب جوان‌تر به این مسابقات می‌آیند.

او ادامه داد: اگر شما دیدید که کره‌جنوبی و ژاپن نتوانستند در این مسابقات موفق باشند، در چیزهایی دیگری برد کرده‌اند. فوتبال ما وابسته به این تفکرات نیست و از این مسائل دور شده است. اگر تیم ملی نتیجه هم بگیرد، نمی‌گویم نتیجه‌ کاذبی است ولی فریب دهنده است. چون ایران با تیم‌هایی رقابت کرده است که حریفان با قدرت کامل به این رقابت‌ها وارد نشده‌اند و به جوانان فرصت بیشتر برای بازی کردن داده‌اند. ما بعد از جام‌جهانی هیچ برنامه‌ای برای تغییر نسل طرح‌ریزی نکرده‌ایم. من فکر می‌کنم تیم‌ملی ما برای بازیکنان ما دوره آمادگی لازم را انجام نداده‌ است. نه اردوهای خوبی برگزار شد. نه بازی‌های تدارکاتی خوبی انجام داد و نه انگیزه و حمایت لازم به این تیم تزریق شد. من در کل به نتیجه گرفتن تیم‌ملی در مسابقات جام‌ ملت‌های آسیا خوش‌بین نیستم.

ذوالفقارنسب در ادامه اظهار کرد: ما بازی تدارکاتی مناسبی ندیدیم. نمی‌دانیم دفاع راست و چپ کیست. در قطر هم پشت درهای بسته مشغول به تمرین هستند. تا بازی تیم ملی را در جام‌ملت‌های آسیا و خصوصا برابر تیم عراق نبینیم، نمی‌توانیم اظهار نظر مستندی انجام دهیم به عنوان یک ایرانی خوشحال می‌شویم که ایران در این بازی‌ها نتیجه خوبی بگیرد.

او در مورد بازی‌های دوستانه‌ای که قرار است با تیم‌های لبنان،‌فلسطین و قطر انجام شود گفت: بازی دوستانه با قطر می‌تواند بازی خوبی برای تیم ملی باشد. این سه بازی از بازی‌های دوستانه‌ای که قبلا با تیم‌های آمریکای جنوبی بازی کردیم به مراتب بهتر است. البته باید دید که این تیم‌ها با چه نفراتی به میدان می‌آیند.

پیشکسوت فوتبال ایران درباره بازیکنان مصدومی که احتمال دارد ایران را در جام‌ملت‌های آسیا همراهی نکنند گفت: ما در تیم‌ ملی بازیکنان خوبی داریم. شما ببینید در پستی که کاوه رضایی بازی می‌کند، سردار آزمون، کریم انصاری‌فرد، مهدی طارمی حضور دارند و در پست جهانبخش بازیکنان دیگری مثل سامان قدوس حضور دارند. من فکر نمی‌کنم در این مساله تیم ملی خلاء خاصی ندارد.

بیژن ذوالفقارنسب درباره رقبای ایران در جام‌ملت‌های آسیا اظهار کرد: رقبای ایران تا بازی اول و دوم‌شان را انجام ندهند، نمی‌توانیم درباره آن‌ها قضاوت کنیم. نمی‌دانیم آیا آن‌ها تغییر اساسی در ترکیب‌شان ایجاد کردند و برای عنوان قهرمانی آمده‌اند ولی من فکر می‌کنم مدعیان این رقابت‌ها اگر با تیم‌های جوان پا به این میدان بگذارند برای ما دردسرساز هستند. حتی در مرحله گروهی تیم ملی عراق حریف بسیار جدی و پر زحمتی برای تیم ملی ما خواهد بود.

او در پایان در پاسخ به این سوال که ایران چقدر شانس قهرمانی در رقابت‌های جام ملت‌های آسیا را دارد گفت: با توجه به این که ما هشت سال در رنکینگ آسیا اول بودیم و به عنوان تیم اول آسیا در جام‌جهانی حضور پیدا کردیم و با توجه به اطلاعاتی که آقای کی‌روش به جامعه می‌دهد، باید بی شک قهرمان آسیا شویم. این را بدین خاطر می‌گویم چون تیم ملی ما با این نفرات و اردوهایی که برگزار کرده و بازی‌های تدارکاتی که انجام داده است و صحبت‌هایی که آقای کی‌روش انجام می‌دهد باید قهرمان آسیا شود. همیشه تیم ملی ما یکی از کاندیدهای قهرمانی آسیا بوده است ولی من به شخصه با رفتارها و برنامه‌هایی که از تیم‌ملی می‌بینم زیاد به قهرمانی خوش‌بین نیستم./ورزش سه

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید