خودروی مرسدس همیلتون راننده انگلیسی به خاطر گرمای هوای اتریش دچار مشکلات پیچیده‌ای شد و حالا این راننده انگلیسی دست به دعا شده تا باران ببارد و اوضاع برای این راننده خوشنام انگلیسی مساعده شود.

به گزارش سلام نو ، خودروی مرسدس همیلتون ماه گذشته به خاطر گرمای شدید هوا در اتریش دچار نقص فنی شد و آن اتفاق سبب شد قهرمان جهان گرندپری را در جایگاه پنجم به پایان برساند و هم‌تیمی فنلاندی‌اش هم به رده‌ای بهتر از سومی دست پیدا نکند. این در حالی بود که این دو راننده مرسدس پیش از آن گرندپری، تقریباً در همه گرندپری‌های فصل به‌عنوان نفرات اول و دوم از خط پایان عبور کرده بودند. مشکلات مرسدس به مکس فرستاپن راننده هلندی تیم ردبول کمک کرد در پیست اشپیلبرگ پیروزی را از آن خود کند و تا الان او تنها راننده غیرمرسدسی این فصل بوده که یک گرندپری را برده است. روز پنجشنبه دمای هوا در پیست هوکنهایم آلمان به 40 درجه رسید و به نظر می‌رسد موج گرما ادامه خواهد داشت.

همیلتون در این باره گفت: «تصور می‌کنم اگر وضعیت همینگونه ادامه داشته باشد و گرمای هوا پابرجا بماند، ما به دردسر بیفتیم. اگر مسابقه بعدی هم در چنین هوای گرمی برگزار شود، کار برای ما مشکل خواهد شد. پس باید دعا کنیم هوا خنک‌تر شود. اگر باران ببارد قطعاً به نفع ما خواهد بود.» همیلتون با وجود آنکه با اختلاف صدرنشین جدول رده‌بندی رانندگان است، نگرانی‌هایی درباره نتیجه نگرفتن در گرندپری آلمان دارد. او افزود: «وقتی هوا گرم شود، دیگر نمی‌شود برای خودروهای‌مان کار زیادی انجام دهیم و این یک نقص فنی بزرگ است. برطرف کردن این مشکل هم کار آسانی نیست. ما داریم برای رفع این مشکل کار می‌کنیم اما همه اقداماتی که تا الان صورت گرفته بسیار جزیی هستند که در نتیجه پایانی تأثیر چندانی ندارند.»

راننده انگلیسی که با نزدیک‌ترین تعقیب کننده‌اش در جدول یعنی بوتاس 39 امتیاز فاصله دارد، تا الان 7 تا از 10 مسابقه اول فصل را برده و دو هفته پیش هم برای ششمین بار فاتح گرندپری بریتانیا شد که این یک رکورد جدید است. او ادامه داد: «نخستین فصل من در تیم مک‌لارن بسیار قوی بود اما از آن زمان به بعد به یاد ندارم هیچ یک از فصول حرفه‌ام به خوبی فصل جاری بوده باشد. از این بابت مطمئنم. در روزهای حضورم در مک‌لارن بیشترین تعداد بردی که در یک فصل داشتم 5 تا بود اما الان تا همین مقطع از فصل 7 پیروزی کسب کرده‌ام و به این افتخار می‌کنم اما هنوز لازم است که سرمان را پایین بیندازیم و به کارمان ادامه دهیم.»/ایران ورزشی

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید