دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز کردستان اظهار کرد که ارزش پولی کشف کالاهای قاچاق در این استان در مقایسه با پارسال حدود 22 درصد بالا رفته است

به گزارش سلام نو، علی خداویسی روز پنج شنبه در چهارمین جلسه اصلی کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان کردستان که در سالن شهدای گمنام استانداری برگزار شد، به ارائه آمار کشفیات کالای قاچاق استان طی چهار ماهه اول امسال پرداخت و اعلام کرد: میزان کشفیات پارچه قاچاق 530 درصد، چای 471 درصد، لوازم صوتی و تصویری 245 درصد، دارو 189 درصد، گوشی تلفن همراه 130 درصد، فرآورده‌های نفتی 88 درصد، سلاح جنگی 49 درصد و تجهیزات دریافت ماهواره 11 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشته است.

خداویسی همچنین از کاهش 14 درصدی کشفیات لوازم آرایشی و بهداشتی در استان خبر داد و گفت: میزان کشفیات سیگار قاچاق 33 درصد، مشروبات الکلی 53 درصد، برنج 77 درصد و احشام 90 درصد در چهارماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش داشته است.

وی تعداد پرونده‌های تشکیل شده در سال جاری را 985 فقره عنوان کرد و افزود: امسال تعداد این پرونده‌ها نسبت به چهار ماهه سال گذشته 15 درصد کاهش داشته است.

دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز کردستان خاطرنشان کرد: در چهار ماهه امسال 24 باند قاچاق در استان متلاشی شده و 766 نفر متهم نیز در این رابطه دستگیر شده‌اند. ارزش ریالی کالاهای مکشوفه قاچاق استان در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته 22 درصد افزایش داشته است.

استاندار کردستان گفت: ۷۰ میلیارد تومان اعتبار برای ساماندهی مرز باشماق پیش‌بینی شدە است.

به گزارش ایسنا، بهمن مرادنیا روز پنج شنبه در چهارمین جلسه اصلی کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان کردستان که در سالن شهدای گمنام استانداری برگزار شد، اظهار کرد: هفته گذشته با وزیر راه و شهرسازی جلسه داشتیم که براساس طرحی که اداره کل راهداری آماده کرده بود، برای ساماندهی مرز باشماق ۷۰ میلیارد تومان اعتبار پیش‌بینی شد.

وی افزود: وزیر راه دستور دادند که سازمان حمل و نقل و راهداری به سرعت این طرح را اجرایی کند و ما هم از همه دستگاه‌های استان می‌خواهیم که به اجرایی شدن هرچه سریعتر این طرح کمک کنند.

استاندار کردستان عنوان کرد: جلسه دیگری نیز این هفته در وزارت کشور در خصوص مرزهای استان داشتیم که بحث دستگاه ایکس‌ری مرز باشماق مطرح شد و خوشبختانه این دستگاه تعمیر و بازسازی شده و اکنون فعال است.

وی ادامه داد: همچنین بحث افزایش نیروی انسانی را در گمرک مرز باشماق مطرح کردیم که کاری زمانبر است و هنوز مجوزهای لازم برای آن صادر نشده است، اما گمرکات استان با همکاری سازمان مدیریت و برنامه ریزی می‌تواند نیروهایی را به صورت موقت در این نقطه به‌کارگیری کند.

مرادنیا از سازمان اموال تملیکی خواست که کالاهای خوراکی و بهداشتی موجود در انبارهایشان را که تاریخ مصرف دارند هرچه سریعتر تعیین تکلیف کنند.

معاون حمل و نقل اداره‌کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای کردستان نیز در ادامه این جلسه اظهار کرد: طرح ساماندهی مرز باشماق که از سال گذشته به اداره راهداری واگذار شده در حال حاضر فاز اول مطالعات آن انجام شده است.

عبدالرحمن حسینی خاطرنشان کرد: برای شروع و اجرای این طرح 110 میلیارد تومان اعتبار موردنیاز است.

فرمانده انتظامی استان کردستان گفت: در چهار ماهه اول امسال 24 باند قاچاق در استان کردستان متلاشی شده است.

به گزارش ایسنا، سردار علی آزادی روز پنج شنبه در چهارمین جلسه اصلی کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان کردستان که در سالن شهدای گمنام استانداری برگزار شد، با اشاره به اینکه یکی از ماموریت‌های اصلی نیروی انتظامی مقابله با قاچاق عمده است، اظهار کرد: امسال در این راستا تعداد پرونده‌های قاچاق مکشوفه بالای 500 میلیون تومان نسبت به مدت مشابه سال گذشته 26 درصد افزایش داشته است.

وی افزود: ارزش ریالی کالاهای مکشوفه استان در چهار ماهه اول امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته 22 درصد افزایش داشته است.

فرمانده انتظامی استان کردستان عنوان کرد: در مدت مذکور میزان کشفیات چای، لوازم صوتی و تصویری، دارو، گوشی تلفن همراه، فرآورده‌های نفتی، سلاح جنگی و تجهیزات دریافت ماهواره نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشته است.

وی اعلام کرد: در بخش کشفیات لوازم آرایشی و بهداشتی، سیگار، مشروبات الکلی، برنج و احشام در چهارماهه اول امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش داشته‌ایم.

سردار آزادی تعداد پرونده‌های تشکیل شده در سال جاری را 985 فقره عنوان کرد و افزود: در چهار ماهه امسال 24 باند قاچاق در استان متلاشی شده است.

وی خاطرنشان کرد: 10 درصد تعداد متهمان دستگیر شده استان کاهش داشته که دلیل آن برخورد با قاچاق عمده و پرونده‌های بالای 500 میلیون تومان بوده است.

مدیرکل میراث فرهنگی کردستان نیز گفت: در سال جاری دو مورد کشفیات اشیای تاریخی قاچاق در شهرهای بانه و سنندج داشته‌ایم.

به گزارش ایسنا، محسن علوی روز پنج شنبه در چهارمین جلسه اصلی کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان کردستان که در سالن شهدای گمنام استانداری برگزار شد، اظهار کرد: خوشبختانه با همکاری مجموعه انتظامی استان از سال 95 در بحث خروج اشیای قاچاق از مرزهای استان، کشفیات بسیار محدودی را داشته‌ایم.

وی افزود: در اسفندماه سال 95 سه جلد کتاب تاریخی در مرز استان توقیف شد و در سال جاری نیز دو مورد کشفیات اشیای تاریخی در شهرهای بانه و سنندج داشته‌ایم.

مدیرکل میراث فرهنگی کردستان در توضیح این دو مورد کشفیات کالای تاریخی قاچاق گفت: در شهر بانه یک شخص غیربومی 30 قلم اشیای تاریخی قاچاق را به همراه خود داشته که مشخص شد 20 قلم آن اصلی بوده است و یک مورد کشفیات شهر سنندج هم 38 عدد سکه مربوط به دوره سلوکی بوده که در اردیبهشت ماه سال جاری کشف شده است.

معاون بازرگانی سازمان صنعت و معدن کردستان نیز در ادامه این جلسه اظهار کرد: از سال 95 سامانه جامع انبارها و مراکز نگهداری کالاها با هدف شفاف سازی در توزیع کالا و فعالیت‌های اقتصادی و تولیدی و مبارزه با قاچاق کالا شروع به کار کرده که این سامانه اطلاعات خود را هم به صورت خوداظهاری و هم بنابر ضرورت از طریق سامانه‌های دیگری دریافت می‌کند.

معاون بازرگانی سازمان صنعت و معدن کردستان خاطرنشان کرد: انبارهای تایید شده استان در گذشته 565 واحد بود که اکنون به 887 واحد رسیده و در کل 322 واحد به مجموع واحدهای سالم و فعال استان اضافه شده است.

وی پیشنهاد داد که تا پایان شهریورماه به واحدهای در حال انتظار فرصت داده شود تا وضعیت خود را روشن کنند./ ایسنا

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید