با حضور جمعی از نویسندگان و علاقه‌مندان به کتاب و کتابخوانی دومین دوره جایزه ادبی کتاب سال کردستان کار خود را در سالن آمفی‌تئاتر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سقز آغاز  کرد.

به گزارش سلام نو، دبیر دومین جایزه ادبی کتاب سال کردستان در حاشیه برگزاری این جایزه ادبی در جمع اصحاب رسانه اظهار کرد: دومین دوره جایزه کتاب سال به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان و به منظور حمایت و تشویق مولفان، مترجمان، مصححان و ناشران استان و حفظ و ارتقای هویت فرهنگی برگزار می‌شود.

رضا شجیعی ادامه داد: بعد از اتمام مهلت ارسال آثار، ۴۳۲ اثر از ۴۶ ناشر استان به این دبیرخانه این جایزه ادبی ارسال شد که در اختتامیه از ۲۲ کتاب منتخب، کتاب برتر و کتاب شایسته تقدیر تجلیل می‌شود.

او با اشاره به حوزه‌های مختلف این جایزه ادبی، بیان کرد: این جایزه به آثار برتر در حوزه‌های دین و فلسفه، حقوق و سیاست، تاریخ، ادبیات، جامعه‌شناسی، هنر و معماری، زبانشناسی، جغرافیا و حوزه کودک و نوجوان تعلق می‌گیرد.

دبیر دومین جایزه ادبی کتاب سال کردستان با اشاره به برگزاری سه پنل تخصصی در طول دو روز برگزاری این جایزه ادبی بیان کرد: سه پنل تخصصی با موضوعات نوشتن به مثابه سرمایه اجتماعی، تاثیر ترجمه بر تولید ادبی و سیمای زنان در ادبیات معاصر کردی برگزار می‌شود و طی آن نویسندگان و افراد صاحب‌نظر درباره موضوعات به بحث و تبادل نظر می‌پردازند.

شجیعی سخنرانی دکتر احمد احمدیان با مدضوع کتابخوانی و کتاب‌نگاری در کردستان، سخنرانی دکتر محمد رحیمیان با موضوع بروز و ظهور وجود و غیاب آن در رمان کردی و سخنرانی دکتر مسعود بیننده با موضوع سیاست نوشتار را از دیگر بخش‌های دومین جایزه ادبی کتاب سال کردستان عنوان کرد.

او بیشترین کتاب‌های رسیده را در بخش کودک به تعداد ۸۰ اثر اعلام کرد و افزود: انتشارات گوتار با ۱۷۳ اثر بیشترین آثار را به دبیرخانه این جایزه ادبی ارسال کرده است.

مراسم پایانی دومین جشن کتاب سال کردستان روز پنج‌شنبه ۳ مرداد ۹۸ ساعت ۱۷ در سالن آمفی تئاتر مجتمع فرهنگی و هنری ارشاد سقز برگزار می‌شود و طی آن از صاحبان آثار برتر تقدیر خواهد شد./ ایسنا

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید