عسل طبیعی برای درمان بسیاری از بیماری‌های گوارشی مفید می باشد از این رو توصیه می‌شود افرادی که به این بیماری ها مبتلا هستند به جای مصرف قند و یا شکر عسل طبیعی را جایگزین کنند.

گفتنی است عسل می تواند مسکن بسیار قوی برای افراد مبتلا به زخم معده نیز باشد چرا که تا حد زیادی حالت اسیدی معده را از بین می برد که این خود می تواند تاثیر بسزایی در کاهش دردهای ناشی از این بیماری باشد.

به طور کلی باید در نظر داشت که یکی از میان وعده های مناسب برای درمان زخم معده مصرف انجیر و عسل است چرا که هر دو آنها برای درمان بیماری‌های گوارشی بسیار مفید هستند.

لازم به ذکر است که استفاده از مخلوط آب گرم و عسل طبیعی نیز خود راهکارهای مناسب دیگری برای درمان بیماری‌های گوارشی به خصوص زخم معده می‌باشد.

استفاده از عسل طبیعی و سیاهدانه راهکار مناسب دیگری برای درمان نفخ معده می باشد همچنین باید خاطر نشان کرد که استفاده از کره و عسل نیز خود می تواند تاثیر بسزایی در نفخ معده داشته باشد.

آنچه مسلم است استفاده از پودر بالنگ و مقدار کمی عسل نیز برای درمان نفخ معده بسیار موثر خواهد بود به گونه‌ای که برخی از کارشناسان طب سنتی بر این باور هستند که استفاده از این محلول در کوتاه‌ترین زمان ممکن می تواند برای درمان موثر واقع شود.

یکی دیگر از روش های درمان زخم معده با استفاده از جوشانده کاسنی و عسل است البته برای دستیابی به نتیجه مطلوب باید این دمنوش را صبح به عنوان ناشتا مصرف کرد.

استفاده از عسل در درمان ورم معده نیز بسیار تاثیر گذار می باشد برای استفاده از این روش باید یک قاشق غذا خوری پودر ریحان را در نصف لیوان دم کرده و صاف کرده آن را با عسل روزانه یک یا یک و نیم لیوان در روز به تدریج مصرف کنید درمان کننده ورم معده ،روده و یبوست است.

در خاتمه باید یادآور شد که با استفاده از عسل به راحتی می توان سردی معده را نیز درمان کسی که برای این روش کافی است که یک قاشق چای خوری پودر زیره سیاه را همراه با عسل میل نموده و پس از بهبودی مصرف را قطع کنید.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید