یکی از جاذبه های گردشگری کشور ایتالیا کولوسئوم  است که بیشتر به دلیل معماری جالب و خیره کننده آن گردشگران بسیاری را هر سال جذب خود می کند. این بنای تاریخی از استحکام بسیار بالایی برخوردار می باشد که علت آن را می توان  در بتن باستانی به کار رفته در ساخت این بنا عنوان کرد.

باید در نظر داشت که در زیر بنای کولوسئوم زیرزمینی به نام هیپوجئو وجود داشته است که در آن شبکه‌ای از تونل‌ها و چندین آغل برای حیوانات طراحی شده است این تونل دارای هشتاد کانال عمودی در  برای دسترسی سریع به میدان نیز می باشد.

در پایان باید خاطر نشان کرد که در  گذر زمان این آمفی تئاتر با بلایای طبیعی زیادی مواجه شد، اما زلزله‌هایی که در سال ۸۴۷ و ۱۲۳۱ میلادی رخ داد ، بیشترین آسیب را به این بنا زدند.

کولوسئوم میدانی برای به نمایش گذاشتن مسابقات گلادیاتورها، جنگ با حیوانات، نبردهای مشهور، اعدام با رهاسازی حیوان های وحشی و نمایش‌های درام بوده است.

گفتنی است تماشاخانه کولوسئوم شاهد اعدام ها و نبردهای خونین گلادیاتورها با یکدیگر و یا با حیوانات وحشی بوده است نبرد هایی که باعث مرگ و میر بسیاری از افراد شده است اما در مقابل باعث سرگرمی تماشاچی‌ها، امپراطور و اشرافیان بود.

جالب است بدانیم که نام اصلی کولوسئوم، آمفی تئاتر فلاویان بوده که آن را از امپراطور سلسله فلاویان گرفته است. کولوسئوم ساختمانی بیضی شکل است. طول آن ۱۸۹ متر، عرض ۱۵۶ متر و دارای ارتفاع ۴۸ متر می باشد همچنین مساحت بیضی پایه آن نیز چیزی حدود بیست و چهار هزار متر مربع است. در این میدان سی و شش در به عنوان تله برای برنامه‌ها و جلوه‌های ویژه طراحی شده است که این خود یکی دیگر از شاخصه های معماری این مکان می باشد.

کولوسئوم بزرگترین آمفی تئاتر دنیا

کولوسئوم بزرگترین آمفی تئاتر در دنیا می باشد که طی چند سال گذشته مورد مرمت و بازسازی قرار گرفته است همچنین در این مجال کوتاه باید یادآور شد  که این آمفی تئاتر دارای ۸۰ ورودی می باشد و ظرفیت پنجاه هزار جمعیت را در خود داشته است.

کولوسئوم محلی برای تفریح و خوشگذرانی مردم روم بود تا جایی که مردم از شهرهای دیگر نیز برای تماشای این مسابقات به کولوسئوم می آمدند.

یکی دیگر از نکات جالب توجه که در جذب افراد نیز بسیار موثر بوده تماشای رایگان برنامه های آمفی تئاتر بود به گونه ای که  در آن زمان برنامه به تماشاچی‌ها غذا و خوراکی داده می‌شد.

برخی مسابقات در اینجا به صد روز نیز کشیده می شد.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید