نماینده مردم تهران در مجلس اظهار کرد:  ایران بیش از هر زمان دیگری نیازمند همدلی، یاری و نوع‌دوستی است که بحمدالله مصادیق آن را در زلزله و سیل اخیر شاهد بودیم البته توجه به اقشار کم‌درآمد چه به وسیله مردم و نهادهای مردمی خیرخواه و چه از طریق قوای مقننه و مجریه می‌تواند در تحمل و تعدیل شرایط سخت اقتصادی تاثیرگذار باشد.

به گزارش سلام نو، علی نوبخت در نطق میان دستور جلسه امروز (دوشنبه) مجلس گفت: حاصل مقاومت ملت ایران در هفته‌های گذشته موجب دو اتفاق در دو مجلس سنا و نمایندگان آمریکا شد. کنگره آمریکا (مجلس نمایندگان)، در مصوبه خود رییس‌جمهور را از تصمیم‌گیری مستقیم درباره ایران منع کرد و این مصوبه در سنا به متمم بودجه مرتبط شد تا اگر توسط رییس‌جمهور وتو شد، بودجه دولت هم هوا شود.

این عضو فراکسیون امید مجلس با اشاره به مصوبه سنا، گفت:‌ یک سناتور جمهوری‌خواه در مجلس سنا ایران را کنشگر اصلی در خاورمیانه دانست و خطاب به وزیر امور خارجه کشور آمریکا گفته که «به چه مناسبتی شروط ۱۲گانه برای ایران تعیین کرده‌اید؟ آیا از اسراییل اسرار نظامی و هسته‌ای خودش در منطقه و جهان را طلب کرده‌اید که از ایران خواسته‌اید؟ آیا از عربستان که ۱۲۰۰۰ بار به یمن حمله کرده است، می‌خواهید ایران این کنشگر اصلی منطقه، بی‌سر و صدا باشد؟ عربستان و قطر با ایجاد داعش علیه بشریت جنایت کردند، آیا می‌خواهید بی‌تفاوت باشد؟» سخنان یک جمهوری‌خواه آن هم در مجلس سنا که در سیطره جمهوری‌خواهان آمریکاست، نشان از تاثیر مقاومت ملت ایران و لطف الهی دارد.

نماینده مردم تهران در مجلس ادامه داد: ایران بیش از هر زمان دیگری نیازمند همدلی، یاری و نوع‌دوستی است که بحمدالله مصادیق آن را در زلزله و سیل اخیر شاهد بودیم البته توجه به اقشار کم‌درآمد چه به وسیله مردم و نهادهای مردمی خیرخواه و چه از طریق قوای مقننه و مجریه می‌تواند در تحمل و تعدیل شرایط سخت اقتصادی تاثیرگذار باشد. باید قبول کرد در شرایط جنگی تحمل میزان مشخصی از خسارت‌ها اجتناب‌ناپذیر است. بر مسوولان امر فرض است تا با فراهم کردن شرایط عدالت اجتماعی در جهت تسکین این فشارها کوشا باشند.

نوبخت یادآور شد: در این شرایط آنچه تضمین کننده وحدت ملی و حرکت به سوی شرایط مطلوب است افزایش سرمایه اجتماعی و اعتماد ملی از طریق رفع حصر، مبارزه با مفاسد اقتصادی و اصلاح ساختارهای فسادزاست. توجه به جوانان، کارمندان، کشاورزان، اساتید، نخبگان و اقشار آسیب‌پذیر در این شرایط بسیار مهم است. مجلس، دولت، قوه قضاییه و رسانه ملی باید در جهت تقویت وفاق ملی حرکت کنند و با درک شرایط از پرداختن به اخلاف سلیقه‌ها پرهیز کنند و راه را بر عوامل بیگانه و دوستان ناوارد ببندند که ضربه دوست نادان از دشمن دانا بیشتر است.

وی تاکید کرد: با اتکاء به داشته‌های بی‌بدلیل مادی و معنوی، تکیه بر پیشینه تمدن کهن و با تکیه بر منویات رهبری به آینده‌ای بسیار روشن امیدوارم./ایسنا

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید