انتقال پنج سفیر جدید ایران از سوی وزیر امور خارجه به روحانی پیشنهاد شد تا در صورت موافقت این نقل و انتقالات انجام شود.

به گزارش سلام نو، فصل تابستان است و موعد نقل و انتقالات در سفارتخانه‌های ایران در خارج از کشور. هر سال در این فصل شاهد جا به جایی و انتصاب برخی سفرا و نمایندگی‌های جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور هستیم.

در این راستا، پنج سفیر از سوی محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه به حسن روحانی رئیس جمهور پیشنهاد شده است تا در صورت تأیید رئیس جمهور به محل مأموریت خود عزیمت کنند.

باقری مقدم به بلاروس می‌رود

غلامرضا باقری مقدم که پیش از این سرپرست سفارت جمهوری اسلامی ایران در آنکارا، سفیر ایران در کشورهای قرقیزستان و ترکمنستان و مدیرکل مشترک المنافع وزارت امور خارجه بوده است، به عنوان سفیر جدید ایران در بلاروس انتخاب شده است.

هم اکنون مصطفی اویسی مسئولیت سفارت ایران در بلاروس را برعهده دارد.

حسین غریبی سفیر جدید ایران در برزیل

با اتمام مأموریت سید علی سقائیان، حسین غریبی به عنوان سفیر جدید کشورمان در برزیل تعیین شده است و قرار است به زودی به برزیل عزیمت کند. او قبل از این در جایگاه دستیار وزیر خارجه و سفیر ایران در پرتغال، در دستگاه دیپلماسی کشور فعالیت می‌کرد.

ظهوری عازم ارمنستان می‌شود

ظهوری که در کارنامه خود مدیر کل آموزش وزارت امور خارجه را ثبت کرده است با معرفی محمد جواد ظریف و تأیید رئیس جمهور به عنوان سفیر جدید ایران راهی ارمنستان می‌شود.

امینیان مسافر کابل

کابل، مقصد بهادر امینیان تعیین شده است. او که پیش از این مدیر گروه روابط بین الملل و مطالعات جهان و رئیس دانشکده روابط بین الملل وزارت خارجه و سفیر ایران در رومانی بود به عنوان سفیر جدید ایران در کابل و به جای «محمد رضا بهرامی» منصوب شده است.

شیبانی این بار به تونس می‌رود

رئوف شیبانی برای نمایندگی ایران در تونس به رئیس جمهور معرفی شده است. شیبانی سفیر ایران در مقاطع حساس در کشورهای لبنان و سوریه بود. او دقیقاً در زمان بمباران‌های سی و سه روزه بیروت در لبنان حضور داشت و در اوایل بحران سوریه نیز نماینده ایران در دمشق و مشاور سابق وزیر امور خارجه در حوزه کشورهای عربی و مشترک المنافع بوده است.

شیبانی از ۱۳۸۵ تا ۱۳۸۸ سفیر ایران در بیروت و پس از آن به مدت پنج سال سفارت ایران در سوریه را برعهده داشت.

او پس از پایان مأموریت خود در سوریه، در کسوت کارشناس ارشد در مرکز مطالعات وزارت امور خارجه حضور پیدا کرده بود./ایسنا

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید