رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس افزود:  امروز ۳۰ تا ۴۰ درصد مردم گرفتار مشکلات معیشتی هستند.

به گزارش سلام نو، الیاس حضرتی در همایش بزرگداشت روز جهانی تعاون گفت: روز گذشته جلسه‌ای در کمیسیون اقتصادی داشتیم که به درخواست سازمان امور مالیاتی و وزارت اقتصاد برگزار شد و نمایندگان آنها از برخی ادارات دولتی گله داشتند که اطلاعات خود را در اختیار سامانه مالیاتی نمی‌گذارند و ما پس از بررسی آنها را احصا کردیم و قرار شد در کوتاه‌ترین زمان ممکن تمام اطلاعات لازم از سوی این ادارات در سامانه قرار گیرد.

وی با اشاره به ارز ۴۲۰۰ تومانی گفت: این مساله مشکلاتی را برای ما ایجاد کرد به نحوی که گوشت با ارز ۴,۲۰۰ تومان وارد شد اما با قیمت ۱۲۰ هزار تومان به دست مصرف کننده رسید بعد آمدیم ارز ۴۲۰۰ را حذف و ارز نیمایی تعریف کردیم و گوشت با قیمت ۸۰ هزار تومان بین مردم توزیع شد که نشان می‌دهد ارز ۴۲۰۰ تومانی برای یک عده رانت ایجاد کرده است.

حضرتی در ادامه به تصویب بودجه در سال‌های مختلف اشاره و اظهار کرد: اگر مذاکرات مجلس را پیگیری کنید می‌بینید در هیچ دوره‌ای نبوده که برخی از نمایندگان به وابستگی زیاد بودجه به نفت انتقاد نکنند اما امروز شرایط به گونه‌ای است که باید به سمت خروج از وابستگی به نفت پیش برویم.

رئیس کمیسیون اقتصادی با بیان اینکه امروز ۳۰ تا ۴۰ درصد مردم گرفتار مشکلات معیشتی هستند، گفت: دولت باید چتر امنیت روانی برای آنها ایجاد کند تا سرپرست خانواده دغدغه مایحتاج فردای خودش را نداشته باشد.

نماینده مردم تهران در مجلس با بیان اینکه هرماه ۱۰۰ هزار نفر به لشکر بیکاران کشور اضافه می‌شود، اظهار کرد: اعتماد مردم موضوع مهمی است و ما نزدیک انتخابات هستیم. اعتماد مردم به مدیران و مسئولان و نشاط اجتماعی و امید آینده یک طرف ماجرا و انجام اقدامات مثبت در حوزه سیاسی و اجتماعی طرف دیگر است.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس از اقتصاد یارانه‌ای و سوبسیدی انتقاد کرد و گفت: ما امروز ۱,۱۶۰ هزار میلیارد تومان یارانه‌ای را پرداخت می‌کنیم که کسی از آن خبر ندارد و یارانه پنهان حامل‌های انرژی است و نظام یارانه ما به گونه‌ای است که هر کسی که بیشتر مصرف کند بیشتر سود می‌برد و هر کسی که کمتر مصرف کند تنبیه می‌شود اما این نظام عادلانه نیست و باعث ایجاد فساد و رانت می‌شود

حضرتی با بیان اینکه امروز با شدیدترین و هوشمندانه‌ترین تحریم‌ها روبه رو هستیم، گفت: تا اطلاع ثانوی نمی‌توانیم با آمریکا سازش، تعامل و همراهی داشته باشیم که البته این تصمیم‌گیری در سطوح بالای نظام گرفته شده است./ایسنا

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید