رئیس انجمن کشاورزان خبره استان کردستان از افزایش 200 درصدی نرخ کرایه حمل گندم خبر داد.

به گزارش سلام نو، سیدحسین رحیمی با اشاره به برگزاری جلسه مشترک بین نماینده کامیون داران، رئیس پایانه‌ها، نماینده فرماندار، جهاد کشاورزی، تعاونی روستایی و… اظهار کرد: این جلسه جهت تعیین نرخ حمل گندم توسط کامیون داران برگزار شد.

رئیس انجمن کشاورزان خبره استان کردستان با بیان اینکه قیمت خرید گندم امسال ۲۰ درصد افزایش یافته است، گفت: همه ساله بر اساس افزایش قیمت گندم و تورم‌، قیمت حمل گندم افزایش می‌یابد که امسال پس از کش و قوس‌های فراوان و جلسات متعدد افزایش ۲۵ درصدی هزینه‌های حمل گندم در جلسات مصوب شده است.

وی با اعلام اینکه کامیون داران خواهان افزایش بیش از ۲۰۰ درصدی افزایش هزینه‌های حمل گندم به مراکز خرید و سیلوها نسبت به سال گذشته هستند، تصریح کرد: این افزایش سرسام آور داد کشاورزان را در آورده است و خواهان حمایت دولت در رابطه با هزینه‌های حمل گندم هستند.

رحیمی با ذکر اینکه از ۷ تیر ماه برداشت گندم در بیجار آغاز و از ۱۰ تیر ماه نیز تحویل سیلوها شده است، ادامه داد: برداشت گندم در این شهرستان تا یک ماه ادامه خواهد داشت.

وی با اشاره به افزایش کم قیمت خرید تضمینی گندم توسط دولت خاطرنشان کرد: از این رو پیشنهادهایی به کشاورزان برای خرید آزاد و قاچاق گندم با قیمت‌های چند برابری توسط افراد سودجو شده و این در حالی است که تا کنون کشاورزان با این افراد همکاری نکرده‌اند و از دولت انتظار حمایت دارند.

رئیس نظام صنفی کشاورزان با اشاره به اینکه تعدادی از کشاورزان خواهان افزایش قیمت حمل گندم شده‌اند، یادآور شد: تاکنون هیچ تجمع اعتراض آمیزی نداشته‌ایم و خواهان اصلاح و بهبود اوضاع هستیم./ایسنا

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید