به جز شرکت های هوآوی، ال‌جی و سامسونگ کمپانی های مطرح آمریکایی دیگر نظیر اچ پی و دل هم در فکر این هستند که مرکز تولیدشان را از چین خارج کنند. شنیده ها حاکی از این است که این دوشرکت در پی آن هستند تا 30 درصد از تولیدات نوت‌بوک‌هایشان را از چین خارج کنند. مضاف بر این شرکت هایی چون مایکروسافت، آلفابت، آمازون، سونی و نینتندو هم احتمال دارد فرآیند تولید کنسول‌های بازی و اسپیکرهای هوشمند خود را از این کشور خارج کنند.

سلام نو – سرویس اقتصادی: جنگ تجاری بین دو کشور چین و آمریکا نه تنها رو به پایان است بلکه به نظر می رسد ابعاد جدیدی از آن نمایان شده که به این واسطه غول های تکنولوژی متحمل ضرر سنگینی خواهند شد.

به گزارش سلام نو، شرکت سامسونگ اخیرا با اعلام درآمد سه ماهه اولیه خود در سال 2019 از کاهش 56 درصدی درآمد این شرکت معتبر خبر داده است. سامسونگ به عنوان مهم ترین شرکت کره جنوبی در سه ماهه منتهی به ژوئن سال جاری میلادی درآمدی معادل 5.6 میلیارد دلار به دست آورده است. درآمدی ناامید کننده که منجر به سقوط 0.8 درصدی ارزش سهام سامسونگ در بورس سئول شده است.

سامسونگ، غول تکنولوژی جهان به عنوان اصلی ترین تولیدکننده موبایل در جهان در حال حاضر درگیر رکود در تقاضا است. اینها در شرایطی است که هفته گذشته دولت ژاپن هم محدودیت‌هایی بر صادرات مواد مورد نیاز برای تولید نمایشگر و تراشه وضع کرد و این مساله برای سامسونگ مشکلات بیشتری به وجود آورده است.

شرکت‌هایی از جمله اپل، هوآوی، ال‌جی و سامسونگ ممکن است متاثر از این فضا دچار زیان قابل توجهی بشوند. ضمن اینکه سامسونگ و ال ‌جی جدا از موبایل و قطعات صوتی و تصویری از جمله مهمترین وارد کننده‌های ماشین‌لباس‌شویی هستند که از قبل جنگ تجاری دچار زیان قابل توجهی می شوند.

کشور ژاپن ارسال مواد اولیه ساخت پنل‌های OLED مانند هیدروژن فلوراید را به کره جنوبی محدود کرده است. این باعث می‌شود کارخانه‌هایی مانند ال‌جی و سامسونگ که منبع اصلی تولید و صادر کردن نمایشگر به اکثر کشور‌ها هستند، در تأمین مواد اولیه خود با مشکل مواجه شوند. ژاپن ۷۰ تا ۹۰ درصد این مواد اولیه را تهیه می‌کرد.

به جز شرکت های ذکر شده کمپانی های مطرح آمریکایی نظیر اچ پی و دل هم در فکر این هستند که مرکز تولیدشان را از چین خارج کنند. شنیده ها حاکی از این است که این دوشرکت در پی آن هستند تا 30 درصد از تولیدات نوت‌بوک‌هایشان را از چین خارج کنند. مضاف بر این شرکت هایی چون مایکروسافت، آلفابت، آمازون، سونی و نینتندو هم احتمال دارد فرآیند تولید کنسول‌های بازی و اسپیکرهای هوشمند خود را از این کشور خارج کنند.

شدت گرفتن جنگ تجاری بین واشنگتن و پکن باعث شده که کمپانی‌های بزرگ آمریکایی تصمیم به انتقال مراکز تولید محصولات خود از چین بگیرند و نام شرکت‌های مطرحی این میان دیده می‌شود. چندی پیش موسس فاکسکان واز تولید کنندگان اصلی محصولات اپل هم به شرکت اپل توصیه کرده بود تا تولید محصولاتش را به خارج از چین منتقل کند. در مدت اخیر اپل نیز از تامین کننده‌های اصلی قطعات خود خواسته بود تا احتمال انتقال 15 تا 30 درصد از ظرفیت‌های تولید این شرکت را از چین به جنوب شرق آسیا ببرند. دلیل این اظهار نظر هم این بود که تعرفه 25 درصدی آمریکا برای محصولات تولید چین، شامل تعداد زیادی از تولیدات این شرکت هم می‌شود.

به رغم مذاکراتی که بین ایالات متحده آمریکا و چین صورت گرقته شواهد و قرائن حکایت از آن دارد که جنگ تجاری چین و آمریکا با تبعاتی فراتر از آنچه تصور می شد همچنان ادامه دارد و باید منتظر ماند و دید آیا مذاکرات طرفین در آینده روند این تغییرات را کمتر خواهد کرد یا خیر؟

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید