۱۰ تیر ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۲
کد خبر: 21294689

خرید و فروش کلیه شاید بتواند زندگی را به افراد نیازمند کلیه اهدا کند اما این در حالی است که متاسفانه افرادی که کلیه خود را می‌فروشند در آینده با مشکلاتی مواجه خواهند شد.

گفتنی است بازار خرید و فروش کلیه در کشور یک بازار شبه رسمی محسوب شود چرا که تا به امروز این بازار هنوز قانونی نشده است که این مهم خود مشکلات عدیده‌ای را برای خریداران و فروشندگان کلیه به دنبال دارد. به عبارت ساده تر توافق پشت پرده و پنهانی اهداکننده و گیرنده کلیه خود باعث غیر قانونی شدن بازار کلیه در کشور شده است.

آنچه مسلم است طبق تحقیقات به عمل آمده افرادی که اقدام به فروش کلیه خود می‌کنند پس از گذشت یک سال به افسردگی مبتلا می شوند که این خود می تواند تبعات منفی بسیاری را برای آنها به دنبال داشته باشد. به گونه ای که در رابطه با تغذیه و یا سلامت خود به وسواس نیز مبتلا می شود و همیشه نگران از دست دادن سلامت خود هستند.

باید در نظر داشت که امروزه افرادی که کلیه خود را به فرد نیازمند اهدا می کنند از دو طریق این کار را انجام می دهند دسته اول افرادی که به واسطه سازمان و یا بیمارستان کلیه خود را با رضایت کامل به فرد نیازمند اهدا می‌کند و اما دسته دوم تنها به دلیل نیاز مالی اقدام به فروش کلیه می کنند که البته این دسته از افراد با گذشت زمان بیشتر پشیمان می شوند و همواره ترس از دست دادن سلامت خود را دارند اما  این در حالی است که طبق نظرسنجی های به عمل آمده افرادی که با رضایت کامل اقدام به اهدای کلیه می کند احساس شادی و رضایت کامل از این کار را دارند.

حضور پررنگ دلالان در بازار خرید و فروش کلیه

پر واضح است که حضور پررنگ دلالان در بازار زیرزمینی خرید و فروش کلیه خود مشکلات عدیده‌ای را برای خریداران و فروشندگان فراهم کرده است به گونه‌ای که دلالان بازار کلیه وعده پرداخت دلار را می دهد و در مقابل با این رفتار خود باعث افزایش بی رویه قیمت کلیه نیز می شوند که این رفتار آنها می تواند زندگی افراد نیازمند کلیه را تحت‌الشعاع قرار دهد.

افزایش آمار بیماران کلیوی

همان گونه که می دانیم طی سال های اخیر شاهد افزایش آمار بیماران کلیوی هستیم که این اتفاق خود می تواند نشان از آمار بالای نیاز به کلیه نیز داشته باشد اتفاقی که در صورت عدم ساماندهی و یا نظارت باعث افزایش مرگ و میر و یا سود های بالای دلالان خواهد شد.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید