گوجه سبز یکی از میوه های بهار است که در صورت نداشتن حساسیت مصرف آن در دوران بارداری هیچ مانعی ندارد.<br/> <br/> 

گفتنی است بنا به نظر کارشناسان تغذیه مصرف گوجه سبز در طول دوران بارداری می تواند حالت تهوع را به راحتی از میان ببرد.

به طور کلی باید در نظر داشت گوجه سبزسرشار از ویتامین های A ،C ،K و B است همچنین این میوه حاوی انواع اسیدهای آلی، ویتامین ها، فلاونوئیدها، مواد معدنی و سایر مواد مغذی لازم برای بدن است.

جالب است بدانیم که برخی از زنان باردار مصرف گوجه سبز دارند از این رو در مدت زمان کوتاهی که فصل ۵ سبز است خانم های باردار سعی دارند تا بیشتر ای میزان مصرف را در این دوران داشته باشند.

بررسی مزایای مصرف گوجه سبز بر جنین

آنچه مسلم است یکی از مهمترین مزایای مصرف گوجه سبز در طول دوران بارداری افزایش سلامت بینایی جنین از چرا که گوجه سبز سرشار از ویتامین a می باشد که این ویتامین خود می تواند در افزایش سلامت بینایی بسیار موثر باشد.

از سوی دیگر باید خاطرنشان کرد که مصرف گوجه سبز در طول دوران بارداری خود می‌تواند در کاهش دیابت این دوران بسیار تاثیرگذار باشد هرچند بسیاری از کارشناسان تغذیه بر این باور هستند که برای کاهش دیابت در دوران بارداری باید گوجه سبز را بدون نمک مصرف کرد.

همانگونه که می دانیم  متاسفانه برخی از زنان باردار در این ایام با کاهش اشتها مواجه هستند از این رو توصیه می شود گوجه سبز مصرف کنند چرا که کوچه سبز خود می تواند عاملی برای افزایش اشتها باشد.

باید در نظر داشت که یکی دیگر از مزایای مصرف زاج سبز کاهش احتمال سقط جنین می باشد چرا که این میوه سرشار از ویتامین Kاست که این ویتامین خود مانعی برای لخته شدن خون و سقط جنین خواهد بود.

یکی دیگر از مزایای مصرف ۵۰ تا دوران بارداری افزایش سیستم ایمنی مادر می باشد �ا که در طول این دوران متاسفانه سیستم ایمنی بسیار ضعیف می شود از این رو با مصرف قرص چای سبز به راحتی می توان اقدام به تقویت سیستم ایمنی بدن که به گونه‌ای که احتمال ابتلاء برخی از بیماری ها تا حد زیادی کاهش خواهد یافت.

پرواضح است که از دیگر مزایای مصرف گوجه سبز در طول دوران بارداری می توان به رشد مناسب جنین اشاره کرد چرا که این میوه سرشار از ویتامین K و ویتامین c می باشد که این دو ویتامین خود در رشد جنین بسیار موثر خواهد بود.

جلوگیری از نفس فیزیکی جنین را می توان یکی دیگر از مزایای مصرف گوجه سبز دانست چرا که محققان بر این باور هستند که مصرف این میوه در طول دوران بارداری احتمال بروز مشکل برای جنین را تا حد زیادی کاهش خواهد داد.

آشنایی با خواص دیگر گوجه سبز

پاکسازی کبد

رفع افسردگی

درمان آسم

بهبود نقرس

رفع تشنگی

افزایش سلامت ریه

جلوگیری از بروز بیماری های قلبی عروقی

پیشگیری از استفراغ

جلوگیری از خونریزی

خنک کننده خون

دارای خواص ضد التهابی و اثرات ضد درد

در پایان باید خاطرنشان کرد که مادران مبتلا به سنگ کلیه، ریفلاکس معده، سوزش معده و یا سایر بیماری های گوارشی باید از مصرف گوجه سبز در طول دوران بارداری پرهیز کنند.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید