شکر یکی از موادغذایی قندی مضر برای سلامتی است. شکر علاوه بر چاقی افراد باعث بروز بیماری هایی چون دیابت، قلبی و سرطان می شود.

اغلب مردم به طور فراوان از شکر استفاده می کنند که این ماده غذایی می تواند خطرات فراوانی برای سلامتی آن ها داشته باشد. این افراد در حالی که می توانند از جایگزین های طبیعی استفاده کنند اما همچنان از شکر استفاده می کنند.

جایگزین های طبیعی بسیاری وجود دارد که می توان به جای شکر از آن ها برای شیرین کردن غذا یا نوشیدنی خود استفاده کرد.

شکر دارای پروتئین، چربی های ضروری، ویتامین یا مواد معدنی نیست و باعث افزایش کالری و وزن بدن می شود. این موضوع باعث می شود که به متابولیسم بدن ضربه وارد شود و انسولین و ذخیره چربی در بدن افزایش پیدا کند.

این یک واقعیت است که اغلب افرادی که از شکر به مقدار فراوان استفاده می کنند دارای اضافه وزن هستند و این موضوع می تواند برای سلامتی آن ها مضر باشد.

یکی دیگر از نکاتی که درمورد مصرف شکر وجود دارد این است که شکر می تواند باعث شود که اغلب افراد به استفاده از آن عادت کنند.

جایگزین های طبیعی برای شکر وجود دارد که افراد می توانند از آن ها استفاده کنند و از بروز بیماری ها و مشکلاتی برای بدن خود پیشگیری کنند.

یکی از جایگزین های طبیعی زایلیتول است.

زایلیتول یک شکر استخراج شده از ذرت است که در اغلب میوه ها و سبزیجات وجود دارد.

کالری موجود در زایلیتول ۲.۴کالری بر گرم است و چهل درصد از کالری شکر کمتر است که باعث بالارفتن انسولین و قند خون نمی شود.

یکی از دلایلی که شکر برای سلامتی مضر است فروکتوز بالای آن است که زایلیتول فاقد فروکتوز می باشد و می تواند یک جایگزین طبیعی برای شکر باشد.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید