پروانه سلحشوری اظهار کرد: حجاب در ایران مقوله‌ای سیاسی است. من هشدار می‌دهم، جامعه را دوقطبی نکنید. کجای دین اسلام گفته شده که مردم را کتک بزنید؟ قانون حجاب باید تغییر کند. قوانین ما به شدت تبعیض‌آمیز است. زن در قوانین ما جنس دوم است.

به گزارش سلام نو، در حالی طیبه سیاوشی، پروانه سلحشوری و لاله افتخاری در کافه خبر درباره موضوعات مختلف مربوط به زنان به مناظره پرداختند که موضوع حجاب یکی از داغ‌ترین مباحث این جلسه بود.

پروانه سلحشوری و طیبه سیاوشی در این مناظره یک سمت بحث بودند و لاله افتخاری سمت دیگر بحث. وقتی بحث به مساله حجاب رسید مناظره داغ شد. پروانه سلحشوری گفت: «حجاب در ایران مقوله‌ای سیاسی است. من هشدار می‌دهم، جامعه را دوقطبی نکنید. کجای دین اسلام گفته شده که مردم را کتک بزنید؟ قانون حجاب باید تغییر کند. قوانین ما به شدت تبعیض‌آمیز است. زن در قوانین ما جنس دوم است. من می گویم طرح عفاف و حجاب چه فایده ای داشته؟ شما بگویید چندتا از زنان ما را به باور قلبی حجاب رساندید؟ در زمان شاه حجاب اجباری نبود اما مردم خودشان با اختیار خودشان می پوشیدند، الان که قانون اجباری وجود دارد راه های برون رفت از آن هم وجود دارد، کاری که ما ایرانی ها آن را خوب بلدیم. خدا برای پذیرش دینش کسی را زور نکرده بعد برای حجاب زور بذاریم؟! چون معتقدم حجاب درونی است، معتقدم در این کشور حجاب یک مقوله سیاسی است و به هیچ عنوان به دین کاری ندارد. حجاب فقط برای سیاست گذاران ما ابزاری شده که از آن استفاده می کنند.»

اما لاله افتخاری در دفاع از آن گفت: «قانون حجاب قابل تغییر نیست. قانون عفاف و حجاب به درستی اجرا نمی‌شود. نیروی انتظامی زد و خوردی با بدحجابان ندارد. مصوبه شورای عالی انقلاب درباره حجاب لازم‌الاجراست، مجلس نمی‌تواند کاری کند.»

طیبه سیاوشی اما به بیشتر از هر موضوعی به مساله گزارش دادن بی‌حجابی از سوی مردم به وسیله پیامک، اعتراض داشت؛ «این کار جدیدی است که فکر می‌کنم فی البداهه بدون آن که آسیب شناسی و بررسی کنند، بدون کار کارشناسی و دیدن عواقب آن به این مسئله ورود کردند. متاسفانه مردم را در مقابل قانون قرار می‌دهند. حتی در کمیسیون فرهنگی صحبت شد. عده‌ای از دوستانی که صحبت می‌کردند، معتقد بودند که این موضوع ابعاد فسادآمیز دارد. به دلیل این که کسی می‌خواهد از دیگری انتقام گیری کند، گزارش غلطی می‌دهد. در هر حال معتقد هستم که در جامعه ما دو نوع رویکرد از طرف زنان نسبت به حجاب وجود دارد. یکی زنانی که اعتقاد و باور به حجاب دارند. اما عده دیگری هم هستند که حجاب را براساس قانون رعایت می‌کنند. این را تبدیل نکنیم که همه باید به لحاظ شرعی رعایت کنند، چون امکانش وجود ندارد. شما این تقابل را ایجاد می‌کنید. کسانی که حداقلی را به شهادت خیلی از آقایانی که در مجلس هستند و صحبت می‌کنند، براساس قانون رعایت می‌کنند، وادار می‌کنیم که مقابله کنند، متاسفانه و بدبختانه.»/خبرآنلاین

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید