۳۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۱
کد خبر: 20073718

 بهار نارنج همان شکوفه های درخت نارنج است که دارای خواص درمانی بسیاری می باشد.

گفتنی است یکی از مهم ترین خواص بهار نارنج آرامش‌بخشی این گیاه می باشد به گونه ای که در طب سنتی بهار نارنج در زمره گیاهان آرامش بخش قرار دارد.

به طور کلی باید در نظر داشت که یکی از موارد مصرف بهار نارنج استفاده از عرق این گیاه می باشد به  گونه ای که عرق این گیاه را در تهیه شربت ها و یا دمنوش ها استفاده می شود.

جالب است بدانیم که بهار نارنج حاوی ویتامین های B,Cو Dمی باشد از این رو مصرف این گیاه برای تمام افراد می‌تواند مفید باشد.

از سوی دیگر باید خاطر نشان کرد که بهار نارنج دارای خواص درمانی بسیاری نیز می باشد که در ذیل به آن اشاره خواهد شد.

آرامش بخش

ضد نفخ

ضد اسپاسم

لازم به ذکر است که بسیاری از کارشناسان طب سنتی بر این باور هستند که مهمترین خاصیت بهار نارنج تاثیر آن بر آرامش اعصاب می باشد از این رو افرادی که با استرس های شدید و یا افسردگی مواجه هستند مصرف بهار نارنج برای آنها بسیار توصیه می شود.

یکی دیگر از خواص درمانی بهار نارنج را می توان تنظیم خواب و یا برطرف کردن بی خوابی دانست به گونه ای که طبق تحقیقات به عمل آمده با استفاده از این گیاه می‌توان کم خوابی را به راحتی درمان کرد. از این روافرادی که مشکل اختلال خواب دارند، می ‌توانند پیش از خواب، مقداری عرق بهار نارنج با چای مصرف کنند. اگر از این محلول ۲ ساعت قبل از خواب استفاده کنند خواب بسیار آرامی خواهند داشت. دم کرده گل درخت بهار نارنج برای برطرف کردن قولنج های عصبی مفید است.

بدیهی است که بهار نارنج سرشار از آنتی اکسیدان می باشد که مصرف آن می تواند عاملی برای افزایش تقویت سیستم ایمنی بدن شود همچنین مصرف این گیاه خود می تواند تاثیر به سزایی در سلامت پوست داشته باشد همچنین در این مجال باید یاد آور شد که استفاده از بخور بهارنارنج می تواند باعث شفاف تر شدن رنگ پوست شود همچنین استفاده از عرق بهار نارنج نیز می تواند تاثیر به سزایی در بسته شدن منافذ باز پوست داشته باشد.

خواص بهار نارنج از دیدگاه طب سنتی

خواص بهارنارنج در طب سنتی

عرق بهار نارنج دارای طبیعت گرم است.

عرق بهار نارنج اشتهاآوری قوی است.

در تسکین ناراحتی‌ های سینه موثر است.

برای کنترل تشنج‌ها و حمله قلبی هم مصرف شربت بهار نارنج را توصیه می‌کنند.

مداومت در مصرف بهارنارنج برای رفع بزرگی طحال مفید است.

چنانچه به همراه آب کرفس مصرف شود جهت استخراج سنگ‌های کلیه و مثانه و خرد کردن آنها بسیار موثر است.

مصرف عرق بهار نارنج هنگام بروز ناراحتی به افراد مبتلا به بیماری غش توصیه می‌شود. لذا وجود یک شیشه از آن در منزل لازم است.

نوشیدن عرق بهارنارنج می‌تواند به تسکین و دردهای ناشی از نفخ معده کمک کند.

در روزهای گرم تابستان که دمای هوا بالا می‌رود و میزان تعریق بدن زیاد می‌شود، خلق و خوی بسیاری از آدم‌ها تحت تاثیر قرار می‌گیرد و تند می‌شود. برای پیشگیری از این حالت توصیه می‌کنیم هر روز عصر نصف لیوان عرق بهارنارنج را با نصف لیوان آب و ۲ قطعه یخ مخلوط کنید و آن را با یک قاشق سکنجبین شیرین کرده و میل کنید.

افزودن بهار نارنج در چای موجب کمک به هضم غذا گشته و ناراحتی های معده را کاهش می دهد.

ادرار آور است.

بهار نارنج در کاهش شدت علائم یائسگی موثر است.

موجب تنظیم سطح فشار خون از طریق افزایش گردش خون در رگ ها میشود.

کسانی که یبوست دارند آب بهار نارنج را همراه عسل شیرین کنند و بخورند.

در پایان باید خاطرنشان کرد که استفاده از بهار نارنج در دوران بارداری باید با احتیاط انجام شود همچنین مصرف بیش از اندازه این گیاه نیز می‌تواند عاملی برای بی خوابی در افراد شود.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید