متاسفانه امروزه بسیاری از افراد با ریزش و کم پشتی مو مواجه هستند از این رو برای درمان این عارضه به روشهای مختلف روی می آورند که البته در بسیاری از موارد  برخی از روشهای درمانی شیمیایی است که این خود می تواند برای ما بسیار خطرناک باشد.

گفتنی است که بسیاری از کارشناسان طب سنتی بر این باور هستند که استفاده از روش های خانگی نه تنها هیچ آسیب به مو وارد نمی کند بلکه در مقابل می تواند باعث تقویت هرچه بیشتر مو نیز شود.

به طور کلی باید در نظر داشت که آب برنج حاوی اینوسیتول، یک کربوهیدرات است که به راحتی موهای آسیب دیده را ترمیم می کند.

اسیدی که باید خاطر نشان کرد که آب برنج به دلیل برخورداری از  اسید آمینه خود می تواند عاملی برای تقویت ریشه های مو، افزایش حجم مو و داشتن موهای براق و صاف می شود.

شستن مو با استفاده از آب برنج

باید در نظر داشت که سالیان طولانی است که بسیاری از زنانه کشورهای چین و ژاپن برای شستشوی موهای خود از آب برنج استفاده می‌کنند چرا که آب برنج نه تنها خشکی مو را از بین می برد بلکه باعث صاف و ابریشمی شدن مو نیز خواهد شد.

یکی از روش های استفاده از آب برنج  برای شستشو مو این است که دیگر از شامپو استفاده نشود و تنها از آب برنج برای شست و شوی موها استفاده کرد هرچند این روش بیشتر مناسب موهای خشک و آسیب دیده می باشد.

بدیهی است که یکی دیگر از روش‌های استفاده از آب برنج برای شستشوی موها این است که در ابتدا با استفاده از شامپوی مناسب موهای خود را بشویید و سپس آب برنج را بر روی ریشه و ساقه مو اسپری کنیم و پس از گذشت چند دقیقه آن را با استفاده از آب سرد آبکشی کنید.

لازم به ذکر است که استفاده از آب برنج برای شستشوی مو باعث می شود که آنزیم های برنج بر روی تارهای مو قرار بگیرند به گونه‌ای که دیگر احتمال آسیب دیدن آنها نیز به حد قابل ملاحظه ای کاهش خواهد یافت و حتی در بسیاری از موارد آب برنج خود می توانند درمان مناسبی برای رشد و تقویت موها نیز باشد.

افزایش حجم با استفاده از آب برنج

شایان ذکر است که بسیاری از کارشناسان طب سنتی بر این باور هستند که افزایش حجم مو نیز می تواند یکی دیگر از کاربردهای استفاده از آب برنج باشد چراکه تحقیقات میدانی نشان می دهد افرادی که به صورت منظم از آب برنج استفاده می کنند با افزایش حجم موها نیست مواجه شده‌اند.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید