دو تن از اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اینکه ریاست مجمع تا زمان تعیین رییس جدید به عهده آیت‌الله موحدی کرمانی است گفتند که ریاست آیت الله جنتی تنها برای یک جلسه بود.

دو تن از اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره بحث جانشینی آیت الله هاشمی شاهرودی در ریاست مجمع و نیز نحوه اداره جلسات تا زمان تعیین رییس جدید، اظهارنظر کردند.

به گزلرش سلام نو، حجت الاسلام غلامرضا مصباحی مقدم گفت: مرحوم آیت الله شاهرودی از شاگردان مرحوم سید محمد باقر صدر بودند و از نظر علم واخلاق در حد مرجعیت بودند. آیت الله شاهرودی همواره با سعه صدر برخورد می کردند و هیچ گاه برخوردهای جناحی نداشتند. بنده همواره در جلسات ایشان حضور داشتم و ایشان بارها مطرح کردند که در مسائل اقتصادی از بقیه درس می آموزند با اینکه خودشان استادی برجسته بودند ،

او افزود: آیت الله شاهرودی ارتباط خوبی با دولت های مختلف و جناح ها داشتند و همواره متوازنانه رفتار می کردند و برخوردهای سیاسی ایشان هم جناحی نبود.

مصباحی مقدم: رییس مجمع باید وزنه ای علمی باشد

مصباحی مقدم درباره ریاست آینده مجمع تشخیص مصلحت نظام و نحوه اداره جلسات تا زمان انتخاب رئیس، گفت: تعیین رئیس مجمع بر عهده رهبری است و طبعا شخصیتی که این ریاست را به عهده می گیرد باید وزنه ای علمی باشد، چراکه افراد حاضر در مجمع غالبا شخصیت های برجسته ای هستند که یا رئیس جمهور بوده اند و یا در مقام های عالی کشور حضور داشته اند.

اداره جلسات تا زمان تعیین رئیس جدید، بر عهده آیت الله موحدی کرمانی خواهد بود

او با بیان اینکه شخصی که ریاست مجمع را بر عهده می گیرد سعه صدر بالایی خواهد داشت، گفت: اداره جلسات مجمع تا تعیین رئیس مجمع، بر عهده آیت الله موحدی کرمانی خواهد بود.

مصباحی مقدم همچنین افزود: در خصوص رئیس مجمع فعلا پیش بینی ندارم.

صدر: آیت الله جنتی فقط یک جلسه مجمع را اداره کرد

سید محمد صدر، دیگر عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز تصریح کرد: آیت الله شاهرودی مکتب فقهی آیت الله صدر را ادامه دادند و بعد از انقلاب هم که به ایران آمدند در کنار شهید حکیم فعالیت می کردند.

او افزود: ایشان سیستم قضایی را به سیستم کامپیوتری مجهز کرد و روش های استفاده از تکنولوژی نوین را به کار برد.

صدر همچنین درباره ریاست آیت الله شاهرودی در مجمع تشخیص، اظهار داشت: در مجمع تشخیص به دلیل بیماری آیت الله شاهرودی، مدت زیادی از حضورشان استفاده نکردیم، اما ایشان وزنه ای بود که مجمع تشخیص را به خوبی اداره می کردند.

او همچنین درباره نحوه اداره جلسات مجمع، تا زمان تعیین رئیس جدید گفت: فکر می کنم جلسات مجمع تا انتخاب رئیس با ریاست یکی از آقایان انجام شود تا رئیس انتخاب شود، آیت الله جنتی فقط یک جلسه مجمع را اداره کرد، پس از آن این موضوع برعهده موحدی کرمانی بود و از این پس هم احتمالا به همین شکل خواهد بود.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید